Ongeslagen reeks van 14 wedstrijden wordt abrupt afgebroken.

Virtus 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

20 maart 2016 14:30

Houtepen, J.C.

Een reeks van 14 ongeslagen wedstrijden zette Baardwijk neer waarin maar liefst 34 punten werden gehaald. Deze reeks werd afgelopen zondag onverwacht afgebroken door Virtus uit Zevenbergen. Baardwijk verdiende in deze wedstrijd zeker meer, maar helaas, als je zelf de kansen laat liggen maakt de tegenstander deze wel.

De 1e helft zag er allemaal nog goed uit voor Baardwijk, constant op de helft van de tegenstander voetballen en de nodige kansen creëren. Iedereen ging er dan ook vanuit dat het vandaag weer goed zou komen, als men het geduld maar op kon brengen. De rust werd echter bereikt met de bekende brilstand.

Het begin van de 2e helft toonde hetzelfde beeld als de 1e helft. Het duurde echter tot de 18e minuut voordat Baardwijk op voorsprong kwam, een vrije trap circa 20 meter vanaf het doel werd genadeloos binnen geschoten door Bart Rombouts.

Baardwijk kreeg vanaf dat moment meer ruimte maar kon hier niet van profiteren. Men ging zelfs steeds meer mee in het spelletje van Virtus en vergat voortaan te voetballen, Virtus verscheen echter maar sporadisch voor het doel van Baardwijk.

In de 35e minuut kreeg Joep Klerx een verdwaalde voorzet verkeerd op zijn hoofd en de bal verdween plots achter de Baardwijk doelman Patrick Coenen. 5 minuten later werd een crossbal verkeerd beoordeeld door de Baardwijk defensie en Virtus stond plotseling op een 2-1 voorsprong.

Zaterdag a.s. om 17.00 uur wacht voor Baardwijk de uitwedstrijd tegen RWB. Een echte derby waarbij de uitslag vooraf absoluut niet is te voorspellen. Indien door Baardwijk hier niet wordt verloren staat men altijd nog 4 of 6 punten boven de nr. 2 Beek Vooruit.

Hoe het zaterdag ook afloopt, Baardwijk blijft geloven in een mooie afloop van de competitie.

De Foto's vind je hier