Baardwijk laat 2 kostbare punten liggen.

Baardwijk 1 (zon)

Veerse Boys 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

3 april 2016 14:30

Buitelaar, M.

De foto's staan op de Flickr pagina van Baardwijk. Klik op de foto voor alle foto's

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Veerse Boys voor Baardwijk op het programma. Met de uitwedstrijd in Raamsdonksveer nog in gedachten, waarbij ternauwernood een punt werd weggesleept, begon Baardwijk zeer voortvarend aan deze wedstrijd. Na een schitterende aanval over rechts kon Tom Sleenhoff, met een voorzet, de bal op de voet van Bart Rombouts leggen. Deze legde de bal met een beweging op het hoofd van Rob van Ravestein welke na 5 minuten al raak kon koppen. Een 10 tal minuten na dit doelpunt zag je het spel van Baardwijk al enigszins veranderen, er werd niet meer gevoetbald en de ballen werden meestal alleen nog maar wild naar voren getrapt. Het middenveld werd overgeslagen en te weinig in het spel betrokken. Ondanks het vertoonde spel wist Baardwijk echter de voorsprong naar 2-0 uit te breiden. Een goed genomen corner van Raymond Leytens werd door Kevin Vissers beheerst over de keeper van Veerse Boys gekopt.

2 minuten later stond er echter weer 2-1 op het scorebord door slordig uitverdedigen van de Baardwijk defensie. Deze 2-1 was tevens de ruststand.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld als het 2e gedeelte van de 1e helft met voor beide teams de nodige kansjes. Voor Baardwijk was het allemaal net niet. Een passeerbeweging welke net niet lukte, een pass die net niet aankwam, zelfs nog een grote kans voor Rob van Ravenstein welke alleen voor de keeper ook faalde.

In de 87e minuut sloeg het noodlot toe voor Baardwijk. De frontlinie van Veerse Boys werd te veel ruimte geboden en wist eenvoudig tot scoren te komen. In de extra tijd wist Baardwijk hier niets meer tegenover te zetten. 2 kostbare punten waren verloren.

Volgende week moet Baardwijk op bezoek bij het Oosterhoutse TSC, een zeer goed voetballende ploeg. Wil Baardwijk de 5 punten voorsprong behouden zal er echt uit een ander vaatje getapt moeten worden. Indien zij echter weer het voetbal laten zien zoals wij al in vele wedstrijden hebben gezien moet dit goedkomen.