Baardwijk voelt Oosterhout opnieuw dichterbij komen.

TSC 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

10 april 2016 14:00

Piket, E.

Doordat Baardwijk afgelopen zondag bij TSC in Oosterhout de wedstrijd verloor is Oosterhout Baardwijk op 2 punten genaderd. Baardwijk zal zich in de laatste vier wedstrijden geen misstappen meer kunnen veroorloven om kampioen te worden.

De wedstrijd begon om 14.00 uur. De wedstrijd welke zich gedurende de 1e helft grotendeels afspeelde op de helft van TSC. Echte grote kansen werden er niet gecreëerd ondanks dat Baardwijk vooral op het middenveld het betere van het spel had. Het duurde tot in de 22e minuut dat de keeper van TSC echt in actie moest komen bij een kopbal van Joep Klerx welke door de TSC doelman maar ternauwernood over de lat kon worden getikt. Aan de andere zijde moest Baardwijk doelman Patrick Coenen zich, 5 minuten later, helemaal strekken om een goed ingeschoten vrije trap te keren. Door onnodig balverlies op het middenveld kwam Baardwijk in de 43e minuut toch op een 1-0 achterstand. Na een dieptepass van TSC kwam een van hun voorwaartsen alleen voor de doelman en benutte deze kans goed. 2 minuten later was er een opstootje aan de andere zijde van het veld tussen de veel gezochte Tom Sleenhoff en een speler van TSC. Na een blessure behandeling besloot de scheidsrechter beide spelers met rood naar de kant te sturen, direct hierna floot de scheidsrechter ook voor rust.

Na de rust was Baardwijk geen schim meer van hetgeen zij in de 1e helft hadden laten zien. TSC had nu echt het betere van het spel. Een tegendoelpunt kon bijna ook niet uitblijven. In de 80e minuut sloeg het noodlot voor Baardwijk toe. Wederom een dieptepass werd beheerst afgemaakt door een van de TSC voorwaartsen.

Na het laatste fluitsignaal werd de overwinning door TSC gevierd alsof zij de koppositie hadden overgenomen waarbij zelfs de scheidsrechter werd omhelst.

Komende zondag is vanwege een inhaalprogramma, Baardwijk vrij.

Baardwijk heeft dus 2 weken de tijd om alles weer op de rit te krijgen. Gezien de vele overtuigende overwinningen welke Baardwijk dit seizoen al heeft behaald mag dit echter geen probleem zijn. Indien Baardwijk het voorgaande vertoonde spel weer op zal pakken gaat dit ongetwijfeld lukken. Om te beginnen nog de uitwedstrijd tegen NOAD en thuis tegen WDS. Maar hier zal Baardwijk de punten ook niet cadeau krijgen want beide tegenstanders zijn regelrechte degradatie kandidaten.

Baardwijk zal er alles aan doen om het kampioenschap en promotie naar de 2e klasse in de wacht te slepen.

Alle foto's