TSV NOAD - Baardwijk 0-2

24 april 2016 14:30

Lang, P. de

Alle foto's

Nooit Opgeven Altijd Doorgaan is het motto van de Tilburgse Sport Vereniging op het Sportpark aan de Melis Stokestraat. Een motto dat dit seizoen nog altijd niet haalbaar is.
De stand vooraf toont dat Baardwijk de nummer 1 is in de 3e klasse B en TSV NOAD bezet de 13e plaats op de ranglijst, samen met Advendo en WDS’19 mag het gaan strijden om directe degradatie te ontlopen.
Als de koploper in de competitie op bezoek komt hoeft interim trainer Nick van Vugt zijn team niet te motiveren. Nadat de Pupil van de Week TSV NOAD op een “virtuele voorsprong” had gezet mocht de thuisploeg de aftrap verrichten.
Ondanks dat Baardwijk in het Blauw/Witte “Uittenue” speelde hadden de jongens toch het gevoel een thuiswedstrijd te spelen. Er waren meer supporters van Baardwijk bij de wedstrijd aanwezig dan supporters van NOAD. Misschien dat de op handen zijnde fusie daar debet aan is.

Baardwijk controleerde de wedstrijd en kreeg enkele kansjes.
Uit het niets wist Rob van Ravenstein de 0-1 te scoren door een solo te maken door de verdediging. Rob had beloofd de zenuwachtige verzorger van Baardwijk te betrekken in de feestvreugde als hij zou scoren.
NOAD lied zichzelf veelvuldig terugzakken om vervolgens met counters te proberen de gelijkmakers te scoren, zowel Baardwijk als NOAD kregen kansen uit de spelhervattingen voor het doel van de tegenstander.
Beide teams weten niet meer te scoren en gaan met een 0-1 stand naar de thee.
Na de rust eenzelfde spelbeeld als de eerste helft.
Baardwijk krijgt net als NOAD enkele kansjes, maar gescoord wordt er niet, zelfs niet bij heel slordig  balverlies van een NOAD verdediger.

Als Kevin Vissers vanuit achteruit de bal richting doel van NOAD passt weet Sjors Verkerk deze kans keurig te verzilveren en de stand op 0-2 te zetten. De wedstrijd is gespeeld.

Voor Baardwijk een zakelijke overwinning, dat de kansen op een kampioenschap in de 3e klasse B nog altijd in eigen hand heeft, en voor NOAD een nederlaag. NOAD speelt nog altijd met Advendo en WDS’19 om rechtstreekse degradatie te voorkomen.

WDS’19 is de volgende tegenstander van v.v. Baardwijk, in de thuiswedstrijd zal er wederom gewonnen dienen te worden om over enkele weken het kampioenschap te kunnen vieren.