Baardwijk wint van WDS '19

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

1 mei 2016 14:30

Mathon, A.P.P.M.

Baardwijk – WDS’19 4-0 (0-0) 50. Rob van Ravenstein 1-0; 58. Tom Sleenhoff 2-0; 84. Rob van Ravenstein 3-0; 90. Joep Klerx 4-0. “Voor de rust speelden we te traag, was de keeper van WDS fantastisch op dreef. In de tweede helft hebben we alle schroom van ons afgeworpen. Oosterhout speelde gelijk. Als we volgende week bij Beek Vooruit winnen, zijn we kampioen”, aldus trainer Patrick Berkelmans. Voorafgaande aan de wedstrijd werd Cor Coenen door de KNVB gehuldigd met de zilveren KNVB speld en wist Pupil van de Week Chayenna Strengers niet te scoren tegen de keeper van WDS’19.

Baardwijk startte de wedstrijd zoals Chayenna, die de bal in de handen van de keeper schoot, het creëerde kansjes, maar wist de doelman ook niet te passeren. Ook WDS’19 creëerde kansjes maar wist Patrick Coenen ook niet te passeren. Na 45 minuten floot scheidsrechter Mathon voor het rustsignaal, stand 0-0. Na de rust (in de 51e minuut) opende Rob van Ravenstein de score. In een scrimmage raakte de bal de rug van de spits en belande hierna in het doel (1-0). Baardwijk ging beter spelen, met een tussenstand bij de derby tussen SCO/TOFS en Oosterhout in het achterhoofd werd er steeds beter gecombineerd. Uit een van deze combinaties komt de bal bij Tom Sleenhoff en vanaf 15 meter schiet Tom de bal in het dak van het doel (2-0). WDS’19 gelooft niet meer in een goed resultaat en kan maar weinig kansen creëren in de 2e helft. Voor Baardwijk weet spits Rob van Ravenstein nogmaals te scoren en weet zo de titel “Man van de Wedstrijd” te bemachtigen. In de 90e minuut beloond aanvoerder Joep Klerx zijn goede spel met een kopbal in het doel en brengt de eindstand op 4-0. Terwijl de spelers op het veld in afwachting zijn van uitslag van SCO/TOFS – Oosterhout draait de DJ in de kantine het “Zwarte broek en Gele trui” voor de kampioenen van Baardwijk 3. Als de uitslag van SCO/TOFS – Oosterhout (1-1) door de omroeper wordt bevestigd worden de plannen gemaakt om de volgende wedstrijd in Prinsenbeek tegen Beek Vooruit de promotie te bewerkstelligen, Baardwijk staat aan kop van de 3e klasse B met 4 punten voorsprong op TSC en v.v. Oosterhout. Hiervoor zal onder andere een busreis worden georganiseerd naar Prinsenbeek. Opgeven / meer informatie via de website van v.v. Baardwijk.

Foto's van de Wedstrijd