BAARDWIJK 1 KAMPIOEN 3e KLASSE.

Beek Vooruit 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

8 mei 2016 14:30

Jansen, D.J.L.

Afgelopen zondag stond voor Baardwijk de allesbeslissende wedstrijd op het programma tegen Beek Vooruit uit Prinsenbeek.

Bij winst zouden zij kampioen zijn in de 3e klasse en na 38 jaar weer promoveren naar de 2e klasse.

Nadat al geruime tijd op de achtergrond voorbereidingen waren getroffen voor het  vieren van dit eventuele kampioenschap, werd er voor vertrek nog een motivatie filmpje een getoond aan de complete selectie. Hierin werden door o.a. vele ouders nog een hart onder de riem gestoken van alle betrokkenen.

Hierna vertrokken de spelers met een grote schare supporters met een dubbeldekker naar Prinsenbeek.

Bij het betreden van het veld werden de spelers getrakteerd op het nodige vuurwerk.

De spanning zat er goed in bij de spelers. Toen echter in de 3e minuut Bart Rombouts bij een vrije trap de bal op het hoofd van Kevin Vissers legde kon deze ongehinderd inkoppen. De ban was gebroken en de kansen voor Baardwijk stapelden zich op maar de Geel Zwarten wisten deze nog niet te benutten, Op het moeilijk bespeelbare veld gaf de defensie van Baardwijk de gevaarlijke gebroeders Schalks weinig of geen kans. Sporadisch wisten deze voor het doel van Baardwijk te komen maar dan stond daar altijd nog de keeper van Baardwijk, Patrick Coenen die als sluitpost de gebroeders geen kans gaf.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld waarin Baardwijk nog steeds de beste kansen kreeg. In de 60e minuut wist Raymond Leijtens het hoofd van Rob van Ravenstein te vinden welke keurig inkopte. Op dat moment dacht iedereen dat de buit binnen was.

In de 64 minuut scoorde Beek Vooruit de aansluitingstreffer uit een benutte strafschop. De spanning was weer terug in de wedstrijd. Toen echter in de 73e minuut een speler van Beek Vooruit voortijdig kon vertrekken met een rode kaart was de ban echt gebroken. In de 80e minuut was het Raymond Leijtens die met een loepzuivere voorzet het hoofd van opnieuw Rob van Ravenstein wist te vinden welke de 3-1 kon scoren. Na het laatste fluitsignaal brak er een overweldigend feest los op het veld. Hierbij werd er ook nog een serieus tintje door de KNVB aan toegevoegd. Een KNVB medewerker kwam persoonlijk de kampioenen feliciteren en hen tevens een kampioensmedaille en een bos bloemen overhandigen.

Doordat vroeg in de middag het 2e elftal hun laatste wedstrijd ook winnend af hadden gesloten waarbij zij zeker zijn van behoud in de 2e klasse was het dubbel feest bij Baardwijk.

Bij terugkeer op het sportpark van Baardwijk werden de spelers van het 1e elftal binnengehaald met een overweldigend applaus en een mooie vuurwerkshow door een grote groep supporters, hierna barste het kampioensfeest tot in de late uurtjes los.