Baardwijk blijft ongeslagen op Sportpark Olympia

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

16 mei 2016 14:30

Engelkes, W.J.

Kampioen Baardwijk speelde 2e pinksterdag de laatste competitiewedstrijd in de 3e Klasse B.

Tegenstander was SCO/TOFS uit Oosterhout dat eindigt in de middenmoot van deze competitie.

Na het behalen van het kampioenschap, vorige week in Prinsenbeek tegen Beek Vooruit, was er maandag een kroegentocht met de selectie en op vrijdag een huldiging op het Raadhuisplein in Waalwijk door Burgemeester Kleijngeld en wethouder Brekelmans.

Op maandag moest de selectie van Baardwijk proberen de wedstrijd niet te verliezen zodat de ongeslagen status in de thuiswedstrijden in deze klasse gehandhaafd blijft.
Nadat de pupillen een voorwedstrijd hadden gespeeld en Luuk Vesters Baardwijk op een virtuele voorsprong had gezet werd het eerste fluitsignaal gegeven voor de wedstrijd.

Al in de 6e minuut wist Baardwijk op voorsprong te komen, een voorzet van Bart Rombouts werd door een vrijstaande Joep Klerx snoeihard tegen de touwen gekopt. 1-0
Vervolgens kregen beide teams kleine kansjes en werd een doelpunt voor Baardwijk wegens buitenspel afgekeurd. Tot de 27e minuut van de wedstrijd, toen Nick van Kolck voor SCO/TOFS de gelijkmaker wist te scoren bij doelman Patrick Coenen.

Met deze stand keerden beide ploegen naar de kleedkamers terug voor een kwartiertje rust. Ruststand 1-1

In de tweede helft waren er niet veel maar wel een aantal grote kansen  voor beide teams. Maar of doelman Patrick Coenen van Baardwijk en/of doelman Rodney Schrauwen lieten zich niet meer op reglementaire wijze passeren.
Eindstand van de wedstrijd 1-1.

Na de wedstrijd werd in de kantine van Baardwijk een weddenschap ingelost, Ere-voorzitter van WSC Waalwijk Ton Elings zong uit volle borst met kampioenshirt en Baardwijk-sjaal het “Zwarte Broek en Gele Trui”.
Voor Trainer Patrick Berkelmans zit het tijdperk v.v. Baardwijk erop en dit werd gewaardeerd middels fraaie woorden van voorzitter Marniek Pullens.
De selectie zal nog afscheid nemen van Patrick tijdens het Eindfeest.

Door het gelijke spel tegen SCO/TOFS is Baardwijk ongeslagen in de thuiswedstrijden op sportpark Olympia, 13 competitiewedstrijden werden er gespeeld, 9x werd gewonnen en 4x gelijkgespeeld.

Foto’s van de wedstrijd zijn te vinden op: https://www.flickr.com/gp/vvbaardwijk/7m49sQ