Baardwijk VR1 wint van SC 't Zand VR2

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

14 februari 2016 12:00

Zondag stond de wedstrijd tegen ’t Zand VR2 op het programma, de eerste wedstrijd na de winterstop.Om 12 uur onder slechte weeromstandigheden werd er begonnen op het kunstgras in Tilburg. Blijkbaar was bij sommigen de winterslaap nog niet ten einde, binnen 4 min.was het al raak voor ‘t Zand. Slecht verdedigen werd gelijk al afgestaft door een van de twee spitsen van de tegenpartij. Baardwijk was toen ineens wakker en trok het spel naar zich toe. Na een goede aanval kwam de bal terecht bij Denise, die speelde Kelly goed vrij waardoor Kelly de 1-1 in de kruising schoot. Baardwijk was op dat moment de betere ploeg, wat even later de verdiende voorsprong opleverde. Een ingestudeerde corner werd door Sanne binnengeschoten, en 5 min. later was het Denise die met een geplaatst schot Baardwijk op  een 1-3 voorsprong.

Dit was tevens de ruststand.

Tweede helft begon met een iets aanvallender ’t Zand, echter Baardwijk kreeg de betere kansen, maar verzuimde om het beslissende doelpunt binnen te schieten. Een kwartier voor tijd kwam Denise ongelukkig in botsing met de keepster van ‘t Zand waardoor ’t Zand verder moest met 10 speelsters. Met 10 speelsters was ’t Zand plotseling de bovenliggende ploeg, Baardwijk vergat te voetballen en ’t Zand scoorde 5 min. voor tijd de 2-3, waardoor het nog spannend werd. Na een knappe redding van Natasja werd de gelijkmaker voorkomen, waarna de zeer goed leidende scheidsrechter voor het eindsignaal floot.

Weer 3 punten erbij,en we zijn weer een plaatsje gestegen. We staan inmiddels op de derde plaats, iets wat eigenlijk niemand voor mogelijk had gehouden voor aanvang van de competitie, en we hebben afstand genomen van de concurrentie onderaan. We zijn er nog niet, maar handhaving komt steeds dichterbij.

Volgende week de wedstrijd om 10 uur thuis tegen Sep, tevens de topper in de tweede periode. Bij deze willen we ook weer het meegekomen publiek bedanken, ondanks het zeer slechte weer waren ze er weer.

Tot volgende week bij Baardwijk.