Baardwijk VR1 bijna periodekampioen

SEP VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

21 februari 2016 10:00

Zondag stond de wedstrijd tegen het Delftse Sep op het programma.
Sep was 7 wedstrijden op rij ongeslagen, en koploper in de tweede periode met 1 punt voorsprong op Baardwijk.
Ondanks de vele regen en harde wind werd er om 10 uur begonnen aan de wedstrijd.
Na een iets sterker begin van Sep, was het Baardwijk dat de wedstrijd naar zich toe trok.
De kansen kwamen, en na 20 min. was het Sanne die op doel schoot, en via de keepster en de paal kwam de bal bij Ilona die de 1-0 kon binnentikken. Op dat moment een verdiende voorsprong. Baardwijk bleef goed combineren, helaas werden er enkele hele goede kansen niet benut.

Ruststand 1-0.
De tweede helft kwam Sep feller uit de startblokken, en Baardwijk moest zich beperken tot verdedigen, en spelen op de counter. Sep kreeg enkele kansjes, echter door de verdediging van Baardwijk onder aanvoering van de ijzersterke Esma, en het goede keeperswerk van Natasja werden deze steeds weer teniet gedaan.  Een kwartier voor tijd werd Sanne gewisseld voor good old Patricia, die uit twee counters van Baardwijk nog twee keer de paal raakte. Na 90 min. was het gedaan, het bleef bij 1-0 voor Baardwijk.
Weliswaar een enigszins geflatteerde overwinning, een gelijkspel was meer de verhouding geweest.

Dit betekend niet alleen wederom 3 punten(alweer de vijfde overwinning op rij)maar ook de tweede plaats achter Schijf, en de koppositie in de tweede periode. Over twee weken uit bij DSZ is Baardwijk bij winst zeker van de nacompetitie.
Ondanks alle tegenslagen blijven we iedere week weer verrassen, iedereen is bereid om een stapje meer te zetten als het even tegenzit.

Grote klasse en een geweldige mentaliteit.
Het publiek wederom bedankt, ondanks het slechte weer komen jullie ons toch iedere keer weer steunen. Namens het hele elftal bedankt.

Foto’s van de wedstrijd: https://www.flickr.com/gp/vvbaardwijk/5Mf77c