Baardwijk VR1 wint 2e periode

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

6 maart 2016 12:30

Zondag stond de wedstrijd tegen DSZ uit Boven Leeuwen op het programma.
Bij winst zou Baardwijk beslag leggen op de tweede periodetitel, en zou het gat met de onderste ploegen worden vergroot. De wedstrijd werd een kopie van de thuiswedstrijd tegen DSZ, deze werd toen verloren doordat er de eerste helft niemand bij de les was en we met
3-0 achterkwamen. Zondag was het niet anders.
Slappe instelling,geen beleving en geen inzet bij sommige, waardoor DSZ kon doen en laten wat ze wilden, en Baardwijk achter de feiten aanliep. De rust werd ingegaan met een op dat moment terechte 1-0 achterstand. Tijdens de rust werd er even flink de waarheid gezegd tegen elkaar, na de rust kwam er een gemotiveerd Baardwijk uit de kleedkamer. DSZ werd vanaf de eerste minuut vastgezet, en Baardwijk ging op zoek naar de gelijkmaker.
Na 10 minuten was het Kelly die een steekpass onder de keeper doorschoof, waarna Baardwijk nog meer de duimschroeven aandraaide, en DSZ niet meer aan voetballen toekwam. Het wederom talrijke publiek ging er weer in geloven, en ging er eens goed voor zitten. Na ongeveer 20 minuten was het een aanval over links van het duo Kellen (Kelly en Ellen voor vrienden) waarna de voorzet van Kelly werd binnen gekopt door Patricia, wat  op dat moment de verdiende voorsprong betekende. Baardwijk rook bloed, en in de 25e minuut was het wederom (g)oudhaantje Patricia die een prachtige steekpass van Ellen met een geweldige lob over de keeper heen schoot. Baardwijk was op dat moment steeds de baas op het veld, met iets meer precisie had de stand nog verder uitgebouwd kunnen worden.
5 minuten voor tijd kwam DSZ nog terug tot 2-3 door een fout op het middenveld, waarna het nog even spannend werd. De wederom sterk spelende achterhoede van Baardwijk gaf echter geen krimp,en na het laatste fluitsignaal kon er gefeest worden.
Wederom een overwinning, en als toetje de nacompetitie.
Schijf kan nog winnaar worden van de tweede periode, maar die hebben de eerste periode ook al gehaald,dus de tweede gaat naar Baardwijk. Inmiddels staan we op 6 gewonnen wedstrijden op rij, het gaat echt geweldig.
Ondanks het gemis van 3 basisspeelsters weer een prestatie om trots op te zijn. Een groot compliment voor de vervangers, Lisa en Patricia, die moeiteloos meedraaien als het nodig is.

Volgende week de topper tegen Schijf, de aanstaande kampioen zoals het er nu naar uitziet. Het publiek weer bedankt, fijn dat jullie er weer waren langs de lijn, en Anouk vanuit haar ziekenhuisbed in Amsterdam die de wedstrijd ook live heeft kunnen volgen.

Verder wil ik het nog even opnemen voor de clubscheidsrechters. Het is maar goed dat ze er zijn, altijd handig als de aangewezen KNVB scheidsrechters verstek laten gaan. Het zijn gewoon vrijwilligers, die hun vrije tijd opofferen om een wedstrijd te fluiten. Dat ze soms iets teveel voor de thuisclub fluiten is waar,maar dat gebeurt overal. We zijn dit seizoen meer benadeeld door KNVB scheidsrechters, dan door clubscheidsrechters. Als iedereen naar zichzelf kijkt, hoeft er niet gewezen te worden naar een ander.

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.