Baardwijk VR1 verliezen van toekomstig kampioen!

Baardwijk VR1

Schijf VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

13 maart 2016 10:00

Zondag stond de wedstrijd tegen Schijf op het programma,de trotse koploper in onze afdeling.

Schijf,een erg fysieke en goed voetballende ploeg, begon voorvarend aan de wedstrijd. Na 42 seconden was het al raak. De zeer gevaarlijke spits van Schijf krulde de bal met links over de keeper van Baardwijk, waardoor de 0-1 al een feit was. Schijf bleef goed combineren, en bleef gevaarlijk. Baardwijk knokte zich langzaam terug in de wedstrijd, maar verder dan wat kleine kansjes kwamen we niet. Na een klein half uur was het wederom de spits van Schijf die enkele speelsters van Baardwijk haar hielen liet zien, en de bal vanaf zo’n 20 meter langs de keeper schoot. Baardwijk bleef het proberen,maar tot kansen kwam het niet meer.

Na de rust kwam Denise voor de geblesseerde Sanne in het veld, maar het was wederom de spits van Schijf die goed wegdraaide, en de 0-3 binnenschoot. Even later kreeg Schijf nog een terechte strafschop, wat de genadeklap betekende voor Baardwijk. Baardwijk deed via Ellen nog iets terug door vanuit een vrije trap raak te schieten, maar even later was het weer de spits van Schijf die de 1-5 eindstand op het bord schoot.

Baardwijk was vandaag niet bij machte veel in te brengen tegen Schijf, dit was ’n paar maatjes te groot voor ons. Schijf heeft gewoon de beste ploeg en wordt terecht kampioen. Als je als nieuwkomer in de tweede klasse achter die ploeg op de tweede plaats staat heb je het gewoon heel erg goed gedaan, zeker gezien de personele problemen die ons het hele seizoen al achtervolgen. We zijn er nog niet helemaal, maar het klassebehoud komt steeds dichterbij. Dat was en is nog steeds het uitgangspunt waar we voor gaan, en we proberen dit zo snel mogelijk te realiseren. Bij deze wensen we Schijf het beste toe in de eerste klasse, jullie hebben er de ploeg voor.

Het publiek wederom bedankt, tot volgende week bij Viola.