't Goy VR1 - Baardwijk VR1

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

10 april 2016 14:00

Zondag stond de uitwedstrijd tegen de nummer 2 van de competitie op het programma, tegenstander 'tGoy uit het pittoreske dorpje 'tGoy. De thuiswedstrijd was geëindigd in een 2-0 overwinning van Baardwijk,een van onze beste wedstrijden dit seizoen. Op het goede kunstgras veld werd er om 2 uur begonnen aan de wedstrijd. Baardwijk begon zeer voortvarend aan de wedstrijd,met gelijk al in de eerste minuut een goede kans voor Ellen op aangeven van Sanne,deze werd echter niet benut. In de tweede minuut was het wederom Baardwijk dat een niet te missen kans kreeg via Daisy,echter ook deze werd gemist.Zoals zo vaak in het voetballen is het zo dat als je zelf de kansen niet benut,het aan de andere kant meestal wel raak is. Binnen 10 minuten keek Baardwijk tegen een 3-0 achterstand aan,3 doelpunten van de spits van 'tGoy die slecht opstellen genadeloos afstrafte. Het enige geluk voor Baardwijk was dat die spits na 10 minuten zichzelf blesseerde, en daardoor moest worden vervangen. Na wat omzettingen achterin bij Baardwijk ging het iets beter,echter na ongeveer 18 minuten werd het via een snelle counter ook nog 4-0. Baardwijk kreeg voor de rust nog enkele goede mogelijkheden om terug te komen,deze werden helaas niet benut zodat we met een 4-0 achterstand gingen rusten.Na de rust een zelfde beeld. Baardwijk dat streed voor wat het waard was,'tGoy loerend op de counter,binnen een kwartier liepen ze uit naar een 6-0  voorsprong voordat Kelly met een goed schot in de kruising voor de 6-1 kon zorgen. Vlak daarna was het woord wederom aan 'tGoy die de 7-1 op het bord schoot,waarna Kelly nog de 7-2 binnenkopte.Al met al een enigzins geflatteerde nederlaag,maar wel een goede les in effectiviteit. Het zat er helaas wel aan te komen een nederlaag,alleen de uitslag doet denken aan een kansloze nederlaag. Dat is waar,alleen hebben we genoeg kansen gehad om de nederlaag iets draaglijker te maken,alleen zat het vandaag niet mee,en de smalle selectie en het weinige trainen breekt ons nu wel een beetje op. Het goede nieuws is echter wel dat we nu zeker zijn van klasse behoud. Toch een geweldige prestatie met alle problemen die we hebben gehad. Lekker de competitie uitspelen,en daarna kunnen we ons opmaken voor de nacompetitie voor promotie naar de eerste klasse.Volgende week spelen we thuis tegen het reeds gedegradeerde Houten,dan pakken we de draad gewoon weer op. Het publiek weer bedankt,tot volgende week.