Baardwijk VR1 - Houten VR1

Houten VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

17 april 2016 10:00

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Houten op het programma. De uitwedstrijd was geëindigd in een 4-2 overwinning voor Baardwijk. Toen was al duidelijk dat Houten beschikt over een jonge ploeg,die ondanks de laatste plaats op de ranglijst wel aardig voetbal op de mat kan leggen. Zo ook in deze wedstrijd tegen Baardwijk. Na enkele kansjes in het begin voor Baardwijk, was het Houten dat toesloeg.Na 10 minuten werd een voorzet afgegeven bij een geheel vrijgelaten speelster van Houten,die vrij kon inkoppen. Ongeveer 5 minuten later was het wederom dezelfde speelster,die slecht verdedigen afstrafte met een bekeken kopbal waar reserve keepster Ilona geen antwoord op had. Nadat de gevaarlijke spits van Houten nog een grote kans miste,mede door goed ingrijpen van Youri,was het Baardwijk dat 5minuten voor rust de aansluiting vond via een van richting veranderd schot van Ellen. Meteen daarna werd een zuiver doelpunt van Baardwijk nog afgekeurd, waardoor we de rust in gingen met een 2-1 achterstand. Na de rust werd Baardwijk sterker wat na ongeveer 10 minuten resulteerde in de gelijkmaker via Daisy,die de bal buiten bereik van de keeper in de verre hoek schoof. Na een dubbele wissel bij Baardwijk, Amani kwam voor Sanne,en Patricia voor Melanie voerde Baardwijk de druk nog meer op. Via een een-tweetje tussen Patricia en Daisy werd er een dubieuze  penalty toegekend aan Baardwijk, welke door Patricia feilloos werd binnen geschoten.Baardwijk dacht de buit binnen te hebben,maar binnen een paar minuten werd een fout achterin afgestraft door Houten,wat de gelijkmaker betekende.Baardwijk ging weer op zoek naar de voorsprong, die kwam vlak voor tijd van de voet van wederom Patricia. Een schot van Esma kwam terug van de paal,en werd binnen geschoten. Toch kwam Houten weer terug in de wedstrijd via een terechte penalty na een overtreding in het zestien meter gebied. De spits van Houten wist hier wel raad mee,en schoot de 4-4 eindstand achter de keeper. Al met al een terechte uitslag,onbegrijpelijk dat een ploeg als Houten zo laag staat,en reeds is gedegradeerd. Er staan wel mindere ploegen in deze afdeling.Volgende week zijn we vrij,daarna maken we ons op voor de laatste twee competitie wedstrijden, en de nacompetitie. Het wederom opgekomen publiek bedankt voor de steun,al moet ik wel zeggen dat het ook wel wat minder kan met het commentaar langs de lijn. Verbeter de wereld,en begin bij jezelf. Amani en Joyce bedankt voor de hulp,altijd fijn dat er mensen zijn die ons te hulp schieten als het nodig is.

Alle wedstrijdfoto's