Baardwijk VR1 worden 4e, DESK VR1 degraderen

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

8 mei 2016 12:00

Yilmaz, E.

Zondag stond de laatste competitiewedstrijd voor Baardwijk op het programma tegen Desk. Voor Baardwijk stond er niets meer op het spel, voor Desk wel. Alleen bij winst kon de ploeg uit Kaatsheuvel zich nog plaatsen voor de nacompetitie, bij verlies zou de derde degradatie op rij een feit zijn.
De wedstrijd begon om 12 uur onder een tropische temperatuur. Na wat aftasten over en weer was het Baardwijk dat het initiatief nam, wat enkele halve kansjes opleverde. Na een kwartier werd een hoekschop genomen door Ellen, deze werd door een speelster van Desk achter haar eigen keepster geplaatst. 1-0 voor Baardwijk, wat op dat moment verdiend was. Even later was het wederom Baardwijk dat scoorde. Vanaf ongeveer 25 meter was het Daisy die prachtig raak schoot, de keepster van Desk was volkomen kansloos. Na de drinkpauze was het Desk dat beter in de wedstrijd kwam, maar verder dan een afgekeurd doelpunt kwamen ze niet. Baardwijk kreeg via Sanne en Kelly nog twee grote kansen, deze werden echter niet benut. Ruststand 2-0. Tweede helft werd begonnen met Patricia voor Daisy. Desk begon sterk aan de tweede helft en Baardwijk kwam er bijna niet meer uit. Na een geweldige reflex van Natasja die de bal net tot hoekschop kon verwerken kreeg Desk nog meer grip op de wedstrijd, al was Baardwijk nog dicht bij de 3-0. Een schot van Sanne kwam echter op de lat. Een kwartier voor tijd was het Desk dat de 2-1 scoorde en op zoek ging naar de gelijkmaker. Ze hadden de pech dat een geweldig schot op de binnenkant van de paal belande. Na nog wat hachelijke momenten voor het doel van Baardwijk was het de goed leidende scheidsrechter die voor het einde floot. Door deze uitslag is Desk gedegradeerd, en is Baardwijk geëindigd op een verdienstelijke vierde plaats. Als debutant in de tweede klasse is dit iets om trots op te zijn. Bij deze willen we tevens Baardwijk 2 feliciteren met het klasse behoud, en Baardwijk 1 met het behaalde kampioenschap. Volgende week gaan we de nacompetitie in met Baardwijk VR1, hopelijk weer met de steun van ons trouwe publiek. Iedereen bedankt voor alle steun gedurende het afgelopen seizoen.