Baardwijk F2 haalt fors uit tegen GDC.

GDC F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

12 september 2015 9:00

Nyo Sulsters

Na twee makkelijke bekerwedstrijden tegen teams uit een lagere klasse, stond vandaag de openingswedstrijd in de competitie op het programma. GDC uit Eethen was met de beste bedoelingen naar sportpark Olympia gekomen. Ze kwamen echter van een koude kermis thuis. We speelden vandaag erg aanvallend met maar één verdediger. Ted deed dienst als een echte, ouderwetse Ausputzer. Daarvoor drie middenvelders met de “punt naar achteren” en twee spitsen. De tactiek werkte. Direct vanaf de aftrap gaf de F3 gas. De tegenstander had nog geen bal geraakt toen de bal via 5 of 6 schijven van de linkerkant van het veld naar de rechterkant werd gespeeld. Stefan mocht aanleggen voor een schot, maar zag zijn poging gestopt worden door de keeper. Maar als een duveltje uit een doosje was daar de attente Jayson die de bal simpel binnen kon tikken. Een vroege goal geeft vertrouwen en dus gingen we door met goed voetballen. Want er werd echt geweldig goed gevoetbald. De tegenstander werd compleet weggetikt. De bal ging goed rond. Als er rechts op het veld geen ruimte was, werd de bal verplaatst naar links en andersom. Op de juiste momenten werden er dribbels gemaakt en vaak werd er op tijd overgespeeld. Het was de beste wedstrijd tot nu toe. We kregen natuurlijk ook wel de ruimte om te voetballen, want onze tegenstander speelde nog niet zo lang samen. Maar het was zeker onze verdienste dat ze geen voet aan de grond kregen. In de eerste helft wisten we 10 keer te scoren. De doelpunten werden gemaakt door Jayson, Talha (4x), Kay, Stefano (3x) en Stefan. Het enige puntje van kritiek  wat we hadden in de rust was dat we bij balverlies ook moeten mee verdedigen. We kregen namelijk één goal tegen waarbij we allemaal vóór de bal stonden. Maar goed, het kan altijd beter zullen we maar zeggen… In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde. Baardwijk bleef goed voetballen en het was aan de keeper te danken dat de score onder de twintig bleef. Echt alles ging goed vandaag. Ook bij het verdedigen. Geen ballen voor de goal langs, maar steeds de zijkanten zoeken. Ook de doeltrappen van Kaj vonden steeds hun gewenste bestemming, namelijk een speler van Baardwijk. Wellicht nog een klein puntje van kritiek: de passing kan nog wat beter. Soms waren de passes niet helemaal zuiver en soms moeten we wat meer rust aan de bal houden. Daar gaan we op trainen de komende week. Het werd uiteindelijk een monsterscore van 16-1. In de tweede helft scoorden Kay (2x), Jayson (na een mooie rush), Talha (echt alles ging erin, zowel met links als met rechts) en Dilano (2x, puur op karakter en inzet). De enigen die deze keer niet scoorden waren Kaj en Ted. Kaj heeft niet veel werk gehad, maar hij heeft geloof ik wel alle penalties gehouden. Of toch in ieder geval bijna allemaal. Ted verdeelde het spel van achteruit en was het spreekwoordelijke slot op de deur. Zo heeft iedereen weer een groot aandeel gehad in deze mooie overwinning.