RKDVC/Utrecht – Baardwijk/Roda JC

4567BM
CLINGE
tel. 0114-315129

1e officiële wedstrijd in de finale poule. Spanning was om te snijden bij de mannen. Afgelopen woensdag nog een goede voorbereiding gehad tegen de dames en vandaag dus DE officiële 1e wedstrijd.

Iedereen incl. supporters hadden er zin in. Het weer was heerlijk. En de wedstrijd begon. Tygo in de goal. Jens en Mustafa achterin. Brian in het midden Semmy, Emin, Liam in de spits.

De zenuwen liepen hoog op. Aftrap is gedaan en onze jongens zaten er direct vol op. Er werd goed naar elkaar gekeken en ook goed overgespeeld. Door een mooie beweging was Semmy zijn tegenstander kwijt en opende de score al heel vroeg in de wedstrijd. 0-1 .. al snel hadden we de wedstrijd onder controle. Een vlam hard schot van Jens zorgde voor een verdiende 0-2. We bleven heel goed samen spelen. Allemaal voerde ze hun taken super goed uit. Een genot voor de supporters om te zien. RKDVC/Utrecht kwam natuurlijk ook nog wel voor onze goal maar dan was daar topper Tygo die met een paar prachtige reddingen zorgde dat er geen tegen goal kwam. Volgende aanval was weer door goed overgespeeld vanuit Brian naar Emin die de bal voorgaf en Semmy de 0-3 binnen schoot. Foutjes kunnen voorkomen en ook op dit moment was dit het geval. Bij het opbouwen schoot de bal iets te ver van een voet af waardoor RKDVC/Utrecht met een goed schot op goal  1-3 maakte. Niemand had de indruk dat de spelers zijn eigen hier druk over maakte. Er werd zo ontiegelijk goed gevoetbald en dat bleef ook zo. Na het doelpunt van RKDVC/Utrecht zette Laim goed druk op de bal waardoor hij deze ook in zijn bezit kreeg. Door op sterke wijze door te zetten creëerde Liam een kans en schoot op goal. BAM 1-4. Hierna ging het best snel. Voor de rust was bijna elke aanval een doelpunt. Na een voorzet van Liam scoorde Emin 1-5. Hierna door een goede pass van Liam scoort Jens 1-6. Volgende aanval door goed doorzetten aan de linkse kant van Emin schoot hij de bal op goal en maakte de 1-7. Vanuit achter werd er heel de 1e helft goed opgebouwd. Vanuit Tygo naar Jens of Mustafa, daarna door naar Semmy of Emin of Liam en daarna d.m.v. een voorzet werden er kansen gecreëerd. Ook deze keer. Via goed opbouwen en overspelen kwam de bal bij Brian die keihard de bal in het net schoot. 1-8. Liam maakt net voor rust nog de 1-9.

…..RUST…..

De 2e helft start Baardwijk/Roda JC met Semmy in de goal. Tygo gaat in de spits voetballen. Start van de 2e helft was minder. Beetje slapper als de 1e helft en hierdoor kreeg RKDVC/Utrecht ook meer kansen. Even bleef het rustig met doelpunten maar uiteindelijk werd er toch gescoord door RKDVC/Utrecht. 2-9. Door een mooie aanval die ging van Jens direct naar Liam scoorde Liam de 2-10. hierna hadden het even moeilijk met scoren en RKDVC/Utrecht kreeg weer een klein beetje het vertrouwen. Een paar aanvallen van RKDVC/Utrecht maakt de eindstand toch nog tot 5-10.

Penalty’s:

2-7 gewonnen. (iedereen gescoord)

Super 1e helft. 2e helft minder alleen dat was te begrijpen. Trots op Baardwijk/Roda JC. Op naar het kampioenschap.