Goede overwinning voor Baardwijk VR1.

Baardwijk VR1

HRC'14 VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

6 september 2015 10:00

Bruininx, J.

Zondag 06-09-2015 was het eindelijk zover. Na de promotie in de derde klasse, stond vandaag de eerste wedstrijd in de tweede klasse op het programma. Tegenstander HRC14, combinatie van Hurwenen en Rossum, was vorig seizoen de nummer 4 van de tweede klasse, dus op voorhand ’n pittige tegenstander. Na ’n voorzichtig begin was het Baardwijk dat het spel naar zich toe trok, wat resulteerde in de 1-0 door Denise van Gessel na ’n prachtige aanval over rechts. Voorbereidende werk was van Daisy van Wezenbeek, die de bal precies op maat klaarlegde. Daarna kwam HRC wat beter in de wedstrijd, wat resulteerde in ’n paar kleine kansjes die echter door goed keeperswerk en goed verdedigen onschadelijk werden gemaakt. Vlak voor de rust was het eerst Kelly Tausch die keihard raak kopte, nadat de bal via de lat terug kwam, en twee minuten later was het Ilona Boom die ’n verdedigingsfout goed afstrafte. Ruststand 3-0. Na de rust drong HRC nog wel aan, maar door goed te verdedigen en te blijven voetballen werden ze niet meer gevaarlijk. Na het missen van 3 opgelegde kansen was het het wederom Ilona Boom die ’n diepe bal op waarde inschatte en prachtig de 4-0 binnen schoot. De wedstrijd werd daarna rustig uitgespeeld, de overwinning was binnen, en met goed voetbal ook, dik verdiend. Volgende week de derby tegen DESK, om 14.30 uur in Kaatsheuvel, dat belooft weer volop spektakel.

Frans Maas, Trainer/leider Baardwijk VR1.