Winst met dubbele cijfers voor Baardwijk F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

27 februari 2016 9:00

Robin Brands

De tegenstander van vandaag was TSC F6 uit Oosterhout, de derde tegenstander van deze competitie. De eerste twee wedstrijden werden omgezet in winst. De vraag is of we die goede lijn vandaag door zouden kunnen trekken.

Na wat vertraging doordat de tas met de spelers shirts van de tegenstander nog niet gearriveerd was, floot onze scheidsrechter van dienst voor het begin van de wedstrijd. Al snel was te zien dat TSC óf nog niet helemaal wakker was, óf gewoon niet een heel sterk team was. Ondanks dat er vooral voorin toch wel een paar goede voetballertjes rondliepen, konden ze de eerste helft geen potten breken. Onze mannen daarentegen waren wel gelijk wakker en ook gebrand op de overwinning. Het duurde dan ook welgeteld 4 minuten voordat de eerste goal viel. Kay pikte de bal halverwege het veld op en stoomde op naar voren. Door goed gebruik te maken van zijn sterke lichaam kon hij alle verdedigers van zich afhouden en de bal onberispelijk in de hoek schieten. Direct na de aftrap was het weer raak toen Stefano de eerste van zijn 4 doelpunten liet aantekenen, nadat hij een uittrap van de keeper had onderschept. Zo’n snelle voorsprong is natuurlijk goed voor de moraal en voor het vertrouwen. Weer een paar minuten later kwam de bal via via voor de voeten van Stefan. Met zijn linker deze keer, schoot hij de bal binnenkantje paal langs de keeper. Daarna was het de beurt aan Talha. Hij kreeg de bal aangespeeld van Stefano en haalde verwoestend uit. De keeper heeft de bal nooit gezien volgens mij… Het eerste kwartier vielen de doelpunten als rijpe appelen. Nog voor de rust scoorden Stefano (2x), Talha en Jayson, zodat er 8-0 op het scorebord stond. De laatste 5 minuten zagen we weer een verval. Net als vorige week tegen Nieuwkuijk was het heilige vuur ineens weg en stonden we weer af te wachten en slap te verdedigen. Daardoor kon TSC de eretreffer binnenschieten. Kaj had hier geen antwoord op. In tegenstelling tot een paar eerdere kansen van TSC, waarbij Kaj een paar keer erg goed ingreep.

Ondanks de ruime voorsprong hebben we in de rust wel gewaarschuwd dat we niet dezelfde fout moesten gaan maken als vorige week. Toen gaven we een 2-0 voorsprong volledig onnodig uit handen. De F2 pakte dit goed op en de tweede helft werd er weer goed gewerkt en goed gevoetbald. TSC had in de rust een enorme peptalk gekregen, want het verschil met de eerste helft was enorm. Ze waren veel feller en voetbalden veel beter dan in de eerste helft. De duels werden ook wat harder en wat grimmiger. Onze jongens lieten zich niet opzij zetten en gingen er vol voor. Toch kwam TSC regelmatig met goed voetbal voor onze goal. Gelukkig hebben wij Ted en Dilano. Zij speelden allebei erg sterk vandaag. Ted maakt zijn naam als ”Muur” weer helemaal waar en wist, net als Dilano overigens, een aantal kansen in de kiem te smoren. Twee keer kwam de spits van TSC toch alleen voor Kaj. De eerste keer kwam Kaj goed uit en wist met zijn voet een doelpunt te voorkomen. De andere keer verkleinde hij zijn doel goed zodat de spits gedwongen werd om de bal naast het doel te schuiven. Daarbij werd de spits van TSC gehinderd door Ted, die met een goed getimede sliding voor extra druk zorgde. In die periode liepen we te veel met zijn allen naar voren en vergaten we onze verdedigende taken een beetje. Baardwijk bleef de beter voetballende ploeg en uiteindelijk werd dat ook uitgedrukt in doelpunten. Stefano maakte de negende uit een corner van Stefan. Jayson zorgde voor het slotakkoord door met een prima schot de 10-1 binnen te schieten. Al met al een prima wedstrijd met veel inzet, met vlagen goed voetbal en prima goals. Als we nog iets meer oog voor elkaar krijgen kunnen we nog meer goals maken. Laten we dat bewaren voor de volgende wedstrijd tegen mede koploper Gudok. Dat zal wel een tegenstander zijn van een ander kaliber denk ik. Dus maak de borst maar nat…