Mooie overwinning Baardwijk E1 op RWB E2

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.31

13 februari 2016 10:00

Jordin Brands

Na al dat natte weer, waardoor veel trainingen niet doorgingen, gaat de thuiswedstrijd vandaag tegen RWB E2 gelukkig wel door.  We zijn in de najaarscompetitie dit team al eens tegengekomen. Uitslagen: thuis een mooie zege en uit een moeizaam gelijkspel. Het kan vandaag dus alle kanten op. Om precies 10 uur wordt de wedstrijd afgetrapt. Ons doel wordt wederom verdedigd door Axel, achterin Melle, Jip en Mert en voorin Pepijn, Quinn en Nik. Bas en Merlijn beginnen deze keer aan de zijlijn. Vanaf het eerste fluitsignaal trekken we het spel naar ons toe. We laten leuk voetbalspel zien met veel passes, kijken waar onze medespelers lopen en onze snelheid komt goed van pas. RWB geeft ook ruimte weg, zodat we het spelletje kunnen maken. Het schort hem deze keer in het afmaken van de kansen. Zo is er een aanval die achterin bij de balonderschepping door Mert begint. Mert past hem naar Pepijn, die zijn snelheid weer eens laat zien, maar ook dat hij ziet wie er vrij loopt. Een mooi balletje op Quinn zorgt uiteindelijk voor onze eerste corner. Deze weten wij helaas niet om te zetten in een voorsprong: Melle schiet hem over. Een snelle tegenaanval van RWB wordt zeer nuttig verhinderd door Jip. De daarop volgende corner van RWB loopt gelukkig op niets uit. Qua techniek zijn we de betere van de 2. We slagen erin voetballend eruit te komen, maar de kansen weten we niet af te maken. Kansen van Nik en Quinn lopen op niets uit, hoewel we wel goeie 1 2-tjes tussen die 2 zien, waaruit blijkt dat we steeds beter op elkaar ingespeeld raken. Tijd voor een wissel, eens kijken of we het tij kunnen keren. Pepijn en Jip gaan eruit en Merlijn en Bas komen erin. Het is pas nu dat Axel voor het eerst echt in actie moet komen. RWB komt alleen voor onze keeper, maar Axel maakt zijn doel goed klein en weet een tegentreffer te verhinderen. Een mooie soloactie van Bas over een kwart veld brengt ook voor ons nog geen treffer helaas. Maar dan is het ineens raak. Na een tegenaanval van RWB slagen we erin snel weg te komen en allen naar het doel van RWB. Na wat gekluts voor het doel, komt de bal bij Nik terecht, die hem met links in het doel weet te werken. De bal rolt tergend langzaam, maar snel genoeg om eindelijk die 1-0 op het scorebord te knallen. Gerechtigheid na al die noeste arbeid! Daarna zien we nog een mooie aanval waarbij goed overgespeeld wordt. Merlijn speelt de bal naar Nik, die hem vervolgens doortikt naar Bas, Bas schiet de bal net naast. En dan fluit de scheidsrechter en is het rust. Het leuke spel, waarbij we goed overspelen, hebben we helaas nog niet in veel doelpunten kunnen uitdrukken. Hopelijk gaan die komen in de 2e helft.  Melle en Nik beginnen als reserve en Pepijn en Jip mogen er weer in. Ook de 2e helft begint weer goed voor ons. We zien mooie schotten op doel door Pepijn en Bas, maar deze gaan net naast en via de keeper over. Een corner van Quinn belandt in de handen van de keeper. RWB geeft ons de ruimte, maar wij doen dat andersom ook. We zien nu vaker dat RWB alleen voor Axel komt. Axel komt goed uit en weet de 0 te houden. Fijn om zo’n sterke keeper te hebben. Dit wordt overigens ook door de meegereisde supporters van RWB opgemerkt…  Over en weer zijn er nu kansen voor beide teams, waarbij het schot van Bas over gaat en die van RWB net naast. Merlijn verovert de bal en passt hem naar Bas, die de 2-0 beheerst in de onderhoek schiet! Verdiend. Een daaropvolgend schot van Quinn gaat naast en bij een aanval van RWB moet Axel in de ankers en redt ons weer. Laatste wissel is voor Quinn en Mert, Nik en Melle mogen het laatste stukje nog even meedoen. Nik, die nu mid-mid staat, ziet zijn schot gered worden door de keeper van RWB. Een mooie panna daarna van Bas levert ook geen doelpunt op.  Kort daarop volgt een goede aanval van RWB, die toch nog onverwachts 2-1 op de borden zet. In de eindfase is er nog een corner van Pepijn op Merlijn, die overschiet. Middenin een soloactie van Jip fluit de scheidsrechter de wedstrijd af en is de eindstand 2-1. Het was een sportieve wedstrijd, waarbij beide teams elkaar flink de ruimte gaven. Dit zorgde ervoor dat wij in de aanval de ruimte kregen, maar in onze verdediging ook de ruimte gaven. Bij een sterkere tegenstander zou dat niet heel gunstig zijn uitgevallen. Wat verder opviel was dat bij corners er maar een paar van ons voorin te vinden waren, waardoor er te weinig teamspelers aanwezig waren om kansen af te maken. Maar verder hebben we de wedstrijd goed uitgespeeld en kunnen we terugkijken op een mooie 2e overwinning van de voorjaarscompetitie.