Baardwijk bindt ook Waspik aan de zegekar

Waspik 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

28 februari 2016 14:30

Heijden, Th.J.W. van der

Afgelopen zondag moest Baardwijk een inhaalwedstrijd spelen tegen en in Waspik.

Bij een eventueel gelijkspel of winst zou Baardwijk echt loskomen van de concurrentie. Baardwijk deed wat het aan zijn stand verplicht was en won deze wedstrijd met 0-3. Omdat het een derby betrof was deze overwinning niet vanzelfsprekend. Op een slecht veld en met een gure wind werd er om 14.30u afgetrapt. In de 1e helft gingen beide teams gelijk tegen elkaar op met wederzijds enkele kansjes. Door o.a. goed keeperswerk van de Baardwijk sluitpost, Patrick Coenen, wist Baardwijk echter de nul te houden. Aan de andere zijde waren een afgekeurd doelpunt, wegens buitenspel, van Paul Sleenhoff en een pegel op de lat van Kevin Vissers de hoogtepunten van de 1e helft.

Het duurde tot zo’n 10 minuten in de 2e helft voordat Baardwijk loskwam. Een hoekschop van Bart Rombouts werd hard ingekopt door Joep Klerx en de brilstand kon gewijzigd worden in 0-1.Vanaf dat moment was het eigenlijk alleen Baardwijk nog die aan voetballen toekwamen. Dit resulteerde in de 84e minuut dan ook in een 0-2 stand uit wederom een voorzet van Bart Rombouts. Ditmaal schoot Rob van Ravenstein de bal, met een dropkick, keihard in het dak van de goal. Toen iedereen zich al had neergelegd bij een 0-2 eindstand wist Baardwijk echter nogmaals het vijandige doel te vinden. Raymond Leijtens schoot uit een vrije trap, tot ieders verbazing, de bal in de korte hoek.

Bij de ongeslagen reeks die Baardwijk in oktober 2015 heeft ingezet kon weer met een wedstrijd worden bijgeschreven. De teller staat nu op 11 wedstrijden onafgebroken ongeslagen.
Zondag moet Baardwijk op bezoek bij het als 10e geklasseerde Bavel. Een tegenstander die men zeker niet mag onderschatten hetgeen in het verleden nog wel eens gebeurde tegen ploegen welke lager op de ranglijst stonden. Momenteel staat Baardwijk 3 punten los, met een wedstrijd minder gespeeld en nog 10 wedstrijden te gaan.
Indien Baardwijk de komende weken de ongeslagen reeks kan verlengen ligt er op het einde van het seizoen misschien wel een mooie prijs te wachten