Baardwijk F2 pakt volle winst na zinderende tweede helft.

TSV Gudok F7

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

5 maart 2016 9:00

Nyo Sulsters

Vrijdag had het de hele dag geregend en vervolgens ging het ’s nachts nog vriezen ook. De verwachting was dan ook dat de wedstrijd van vandaag zou worden afgelast. Maar gelukkig besloten de keurmeesters bij Baardwijk anders. En inderdaad, na nadere inspectie door de technische staf bleek dat het veld er eigenlijk vrij goed bij lag. Alleen de toplaag was wat hard, maar verder was het veld prima bespeelbaar. Zeker voor F-jes.

Onze tegenstander van vandaag was mede koploper Gudok F7. De resultaten van deze ploeg tot dusver waren overweldigend, waarbij vooral opvalt dat ze gemakkelijk tot scoren komen. Onze laatste wedstrijd eindigde in een 10-1 overwinning dus zou dit wel eens een doelpuntrijke wedstrijd kunnen gaan worden.

We begonnen de wedstrijd in ons inmiddels vertrouwde 2-3-1 systeem. Kaj in de goal, achterin Dilano en Ted “de Muur”. Op het middenveld van links naar rechts Jayson, Stefano, Stefan en Kay in de spits. Deze keer begonnen Talha en Vince als wissel.

Gudok mocht aftrappen en liet meteen merken dat ze met maar één doel naar Waalwijk waren gekomen: winnen en drie punten mee naar Tilburg nemen. Voor we het wisten lag de bal al in ons mandje, nadat we met zijn allen stonden te slapen. In dit soort wedstrijden moet je direct scherp en fel zijn, anders gaat het fout. Helaas was deze vroege tegengoals niet echt een “wake-up-call” voor onze jongens. Gudok daarentegen had al gauw in de gaten dat er hier wat te halen viel en bleef goed voetballen en alle duels winnen. Ze hebben een erg sterk ploegje, met een aantal goede voetballertjes die de bal goed rond laten gaan. Ook fysiek stonden ze hun mannetje. Dat bleek wel uit het feit dat onze jongens volledig werden afgetroefd op alle vlakken. Gudok kwam er steeds uit met drie aanvallers en doordat onze middenvelders niet mee terug kwamen stonden Dilano en Ted er alleen voor. Gelukkig waren Ted en Dilano weer in een bloedvorm en konden een aantal aanvallen worden afgeslagen. Maar de druk werd zo groot dat een tweede tegendoelpunt niet lang op zich liet wachten. Wij voetbalden erg slecht in de eerste helft. Er was geen wil om te winnen, we verdedigden niet mee en we sloften maar een beetje over het veld. Het was eigenlijk niet om aan te zien. Nog voor de rust werd het zelfs 0-3 en daarmee leek de wedstrijd wel gespeeld.

De rust kwam als geroepen. Tijdens de drinkpauze hebben we de eerste echte donderspeech gehouden. Dat was nu echt wel een keer nodig. Het was “pas” 0-3, dus de opdracht was duidelijk: minimaal 4 keer scoren.

Vanaf het fluitsignaal zagen we een heel ander Baardwijk. Het verschil was zo groot als dag en nacht. Nu waren we wél fel, nu wisten we al onze duels wél te winnen en ging het balletje wél goed rond. Vince, die in de eerste helft vooral achter de vijandelijke linie speelde was door Janik geïnstrueerd om zich meer vóór de verdedigers aan te bieden. Dat had direct resultaat. Een pass van Kay werd op waarde geschat en Vince rondde knap af. Dat geeft de burger moed. En vertrouwen, want daar schortte het in de eerste helft ook aan. Wat één doelpunt al niet kan doen. Niet veel later was het wéér raak. Deze keer was er een individuele actie van Vince nodig om het net te doen bollen. 3-2, we zijn weer terug in de wedstrijd. Gudok voelde nattigheid, maar was niet bij machte om het tij te keren. Baardwijk denderde door en geloof het of niet, maar na wederom een goed actie van Vince stond het ineens 3-3! Dit hebben we pas één keer eerder meegemaakt, maar toen gaven wij een voorsprong van 3-0 uit handen. Nu waren de rollen omgedraaid. Gudok was rijp voor de sloop. Achterin gaven we heel weinig weg. Het dynamische duo Ted en Dilano stonden erg sterk te verdedigen. Toch moesten ze een paar keer passen toen Gudok er een paar keer gevaarlijk uit kwam. Gelukkig was Kaj tot twee maal toe de reddende engel. Op het middenveld werd in tegenstelling tot de eerste helft enorm hard gebikkeld. Stefano poetste alles weg centraal op het middenveld en Jayson en Stefan waren een constante storende factor voor de middenvelders van Gudok. Voorin werkte Vince zich een slag in de rondte en ook Kay en Talha deden een duit in het zakje. Het spel golfde op en neer, maar Baardwijk maakte gebruik van het momentum. Het was Kay die met een droge knal in de kruising voor de voorsprong zorgde. Een ongekende prestatie! Van 0-3 naar 4-3 in een kwartier tijd. En nog was de koek niet op. Kay zette goed door en herstelde zijn eigen balverlies. De tegenstander kon hem alleen nog stoppen door aan de noodrem te trekken. Kay besloot om de vrije trap zelf te nemen. Goede beslissing, want via de keeper ging de bal er in. Met nog een paar minuten op de klok leek dit de beslissing te zijn. Toch kreeg Gudok nog één kans, nadat een verre uittrap verkeerd beoordeeld werd door onze verdediging. Dit buitenkansje liet Gudok niet onbenut: 5-4. Gelukkig was dat het laatste wapenfeit van deze wedstrijd, want de weer prima leidende scheidsrechter van dienst floot direct na de aftrap voor het einde van de wedstrijd. Een enorme ontlading volgde, vooral bij het in grote getale opgekomen publiek. Onze jongens waren moegestreden, maar zeer voldaan. Vandaag hebben we een fantastische prestatie neergezet, waar we allemaal enorm trots op mogen zijn. Zo zie je dat alles mogelijk is als je niet opgeeft, hard werkt en gelooft in de overwinning. We zijn nu alleen koploper. Er volgen nu nog 6 finales, zoals Arno dat zo mooi verwoordde. Volgende week wacht de derby tegen RWB. Dan gaan we proberen om de hele wedstrijd zo te spelen als de tweede helft tegen Gudok.