Overwinning Baardwijk MD1 in Werkendam

Baardwijk MO13-1

Meisjes D-pupillen zaterdag, MD1, 2e klasse 2.7

27 februari 2016 8:30

Zaterdag  27 februari 2016 stond de thuiswedstrijd tegen Beesd MD1 oorspronkelijk op het programma. Door de "voorjaarsvakantie" in het midden van het land kon Beesd geen team op de been brengen.

Donderdagmorgen ontving de technische staf bericht van de KNVB dat de eerder afgelaste wedstrijd Kozakken Boys MD1 - Baardwijk MD1 ingehaald mocht worden. Aanvang 08:30 uur, vertrek vanaf sportpark Olympia om 07:15 uur.

Vandaag zonder Neelke, Indy en Alicia betraden de meiden Sportpark De Zwaaier om 08:00 uur. De warming up mocht plaatsvinden in het "stadion" waar ook de wedstrijd gespeeld zou gaan worden.

Om 08:30 uur fluit de scheidsrechter voor het beginsignaal.
De eerste minuten golft het spel op en neer, Baardwijk creeert wat kansjes, maar weet het doel niet te vinden. Irza mag een aantal maal de bal raken, maar de meiden van Kozakken Boys weten ook het doel niet te vinden. Een spannende eerste helft, de ruststand is 0-0.

Na de rust staan beide teams gereed om de 2e helft te gaan spelen, maar de scheidsrechter liet even op zich wachten. De tweede helft is het spelbeeld hetzelfde als de eerste, Baardwijk probeert kansen te creeren, en Kozakken Boys Meiden kunnen niets anders doen dan verdedigen. Kozakken Boys, een leuke, sportieve tegenstander met een Trainer/Coach waar vele trainers/coaches een voorbeeld aan kunnen nemen.

Toch weet Baardwijk te scoren, na een individuele aktie van Lonneke die nog gepareert wordt door de keepster is het Lissa die 0-1 weet te scoren. Baardwijk gaat op zoek naar de 0-2 omdat Kozakken Boys niet echt gevaarlijk kan worden. 0-2 wordt ook gescoord, na een aktie van Paola scoort Kaylee met een afstandschot 0-2. De wedstrijd is gespeeld en de eindstand bereikt.

Een goede overwinning, en na de overwinning op LRC van vorige week is Baardwijk MD1 zeker een week lang koploper in de 2e klasse 2.7

Alle wedstrijdfoto's, klik hier!