Onnodig verlies Baardwijk E1 tegen SSC ’55 E1

SSC'55 E1

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.31

12 maart 2016 9:00

Vandaag staat er een belangrijke wedstrijd op het programma. Tot nu toe delen wij de eerste plaats met SSC E1. Wij met 1 wedstrijd minder gespeeld, maar SSC met een beter doelsaldo. Jammer genoeg ontbreekt Bas, die toch vaak met zijn actieve balspel het tempo omhoog gooit en met zijn zuivere doelpogingen vaak scoort. Hopelijk kunnen we het gemis goed opvangen. De opstelling is als volgt: in het doel natuurlijk Axel, Mert rechts achterin en Nik links achterin, Jip rechts half, Merlijn links half en Quinn mid mid en Pepijn in de spits. Melle begint in de reserve. Vanaf het fluitsignaal neemt SSC de eerste aanval voor zijn rekening. Maar daarna gaat het spel over en weer. Pepijn weet de aanval van SSC te onderscheppen, komt voor het doel, maar zijn schot gaat over. Een volgende aanval belandt bij de keeper van SSC, nadat Quinn de voorzet van Pepijn recht op hem schiet. Niet veel later is er wederom een aanval, waarbij Quinn op de paal schiet. In deze fase zijn wij gevaarlijker dan SSC. Na een miscommunicatie tussen Nik en Axel weet Axel de terugspeelbal van Nik nipt uit zijn doel te houden. Gelukkig heeft dit geen gevolgen. Een overtreding op Pepijn wordt bestraft met een vrije trap. De bal gaat vervolgens naar Jip, die hem overspeelt naar Merlijn, maar de aanval strandt helaas. Een schot van Pepijn gaat niet veel later naast. De keeper van SSC staat regelmatig ver voor zijn doel en Quinn krijgt dit snel in de gaten. Een mooie lob over de keeper heen zorgt voor een goeie kans, maar hij gaat er niet in. Bij ons eigen doel moet Axel regelmatig in de ankers om ons niet op achterstand te laten komen.  Melle komt er vervolgens in voor Jip. Daarna is er een corner voor ons. Pepijn neemt de corner, deze belandt via een verdediger van SSC bij Quinn, die hem een ongelooflijke poeier geeft. Hij schiet de 0-1 in en zet Baardwijk op voorsprong! Hierna houden SSC en Baardwijk elkaar qua aanvallen in evenwicht. Als SSC de aanval bij Axel ziet eindigen, komen wij weer snel uit en weet Quinn Merlijn te vinden, die helaas niet goed zijn voet achter de bal krijgt en de uitbraak niet weet te benutten.  Een schot van SSC gaat vervolgens maar net naast en ook een daarop volgende corner gaat naast. Van onze kant probeert Mert het met een afstandsschot, maar deze belandt in de handen van de keeper van SSC. Pepijn schiet nog een keer in het zijnet, Quinn en Melle schieten naast. Net voor de rust gaat ook een afstandsschot van SSC naast. In de rust is het wel duidelijk dat er, ondanks de voorsprong, beter gevoetbald moet worden om de voorsprong vast te houden. De 2e helft begint met dezelfde opstelling, maar dan met Merlijn als reserve. Het spel is koud bezig als Pepijn een hele grote kans krijgt op de 0-2. Helaas schiet hij net naast. We beginnen aanvallend met enkele doelpogingen. Als Jip Pepijn aanspeelt, weet hij er een corner voor ons uit te slepen. Het daaropvolgende schot van Quinn wordt gevangen door de keeper. Melle speelt daarna Pepijn aan, een speler van SSC maakt er een corner van. Pepijn schiet de corner naar Mert, die het van afstand probeert, maar de kans niet verzilvert. Daarna krijgt Pepijn wederom een grote kans op de 0-2, als Quinn hem aanspeelt. Maar weer net naast, het zit ons niet mee.  Gelukkig maakt SSC in deze fase ook de kansen niet af. We komen goed weg als Axel bijna over een onschuldig ogende bal heen duikt. En niet veel later redt Axel ons als een corner van SSC gevaarlijk wordt. Een lange solo van Jip zorgt voor een corner voor ons, maar ook die zet ons niet op de 0-2.  Ondertussen is het nog 10 minuten tot het einde van de wedstrijd als er een gevaarlijke uitbraak van SSC is, die Nik ten koste van een corner weet te verijdelen. Ondanks dat er bijna 5 spelers van ons op de doellijn staan, weet toch die ene SSC-speler de bal het doel in te werken en zijn we kansloos, 1-1. Bij een uitbraak van ons raakt Melle geblesseerd. Nik valt voor hem in en Melle blijft de resterende minuten aan de kant. Merlijn schiet niet veel later de bal naar Pepijn, maar weer geen 1-2. Daarna heeft Axel een engel op de lat zitten, want SSC schiet op de lat. Axel houdt ons met nog een paar knappe reddingen overeind, totdat 4 minuten voor tijd SSC weet te scoren uit een corner en 2-1 op het scorebord zet. Dit is ongetwijfeld 1 van de moeilijkste wedstrijden van SSC en zij vieren dit doelpunt dan ook uitbundig. SSC heeft geen aantrekkelijk maar uiteindelijk wel effectief voetbal laten zien: 2 goeie spelers achterin die de bal een hengst gaven naar een speler voorin en zo hebben zij de overwinning kunnen afdwingen. We staan nu 3 punten achter, maar doordat we een wedstrijd minder hebben gespeeld, kunnen we bij winst wel weer langszij komen. In principe moeten we gewoon alle wedstrijden winnen om een kans op het kampioenschap te houden.  Het verschil tussen SSC en Baardwijk was vandaag nihil en een revanche thuis zit er zeker in. Vandaag werd Bas node gemist, net zoals we elke speler missen die er niet bij is. Het verlies is jammer, maar als we ons blijven inzetten en aanvallend voetbal blijven laten zien, moet het toch lukken.