Baardwijk VR1 winnen in Delft met 1-2.

SEP VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

4 oktober 2015 14:00

Zondag 4 oktober stond de uitwedstrijd tegen SEP uit Delft op het programma. Voor Baardwijk ‘n totaal onbekende tegenstander. Om 2 uur werd er afgetrapt, waarna Baardwijk gelijk ten aanval ging, wat resulteerde in wat halve kansjes voor Baardwijk. Na ’n kleine 20 minuten werd SEP wat gevaarlijker, wat resulteerde in de 1-0 voorsprong uit een corner, die door niet goed verdedigen bij de tweede paal kon worden binnengekopt. Rust. Na de thee was het Baardwijk dat meer initiatief toonde, en meer druk begon te zetten. Na een aanval over links, was het Denise van Gessel die de bal prachtig en keihard in de verre hoek schoot, waarop de keeper totaal geen antwoord had. Enkele minuten later was het wederom Denise, die een verdedigingsfout genadeloos afstrafte en zo Baardwijk op een verdiende voorsprong schoot. Baardwijk bleef daarna de betere ploeg, wat helaas niet meer doelpunten opleverde, ondanks nog ’n paar goede kansen. De scheidsrechter deed er nog alles aan om SEP terug in de wedstrijd te krijgen, maar Baardwijk hield vrij makkelijk stand, waardoor er weer 3 punten konden worden bijgeschreven. Dit was een echte teamprestatie, want hoewel Baardwijk niet zo goed speelde was er veel inzet, en hebben we mentaliteit getoond om ook na een achterstand er voor te gaan. Dik verdiende overwinning, en we doen gewoon mee in de tweede klasse.