Baardwijk F2 boekt vijfde zege op rij.

RWB F3

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

12 maart 2016 9:00

Nadat we vorige week na de thriller tegen Gudok de koppositie hadden gepakt, was het vandaag zaak om die te behouden. En dat is altijd lastig. We wisten ook dat de wedstrijd tegen RWB geen gemakkelijke zou worden, want in de najaarscompetitie hadden we van dit team verloren. Toen misten we de ene na de andere opgelegde kans. Het was te hopen dat dat vandaag beter zou gaan.

De startformatie was als volgt: Kaj op doel; Dilano en Ted als verdedigend blok; Talha, Stefano en Stefan op het middenveld en Jayson in de spits. Kay was als eerste aan de beurt als wissel. Vooraf hebben we er op gehamerd dat we net zo moesten voetballen als in de tweede helft tegen Gudok. Dus niet afwachten, maar juist de bal wíllen hebben en de duels wíllen winnen. Ook is het erg belangrijk om de bal het werk te laten doen en niet zelf met de bal gaan lopen als dat niet nodig is. Onze mannen leken zich dat goed in de oren te hebben geknoopt. Wij trapten af en namen direct het initiatief. Er werd inderdaad niet echt afgewacht, maar erg overtuigend was het ook niet. We probeerden de bal wel rond te spelen. Dat ging veel beter dan bij de tegenstander, maar vaak hadden we te weinig rust aan de bal en werd hij blind naar voren geschoten. Echte mooie aanvallen waren dus een schaars goed. Wel waren we de bovenliggende partij en dat kwam ook tot uiting in de kansen. Echter, het vizier stond niet altijd op scherp en bovendien stond er een erg goede keeper onder de lat bij RWB. Het was voornamelijk aan hem te danken het tot de rust 0-0 bleef. Zo waren er kansen voor Ted (schot gehouden door de keeper), Stefan (schot naast, schoten gered door de keeper, bal te ver voor zich uit gespeeld), Stefano (schot over, schoten gered door de keeper), Kay (te veel tijd nodig) en Talha (te slap ingeschoten). Aan de andere kant kreeg RWB ook een dot van een kans, maar het schot werd vakkundig gekeerd door Kaj. Dat was een belangrijke redding, want anders waren we op achterstand gekomen. Baardwijk probeerde met alle macht om een goal te maken, maar de bal wilde er maar niet in. Ruststand: 0-0.

In de rust hebben we de mannen weer op scherp gezet voor de tweede helft. Als we de druk erop houden, valt die goal vanzelf. We spraken af dat we direct volle bak druk zouden gaan zetten na de aftrap. En aldus geschiedde… Doordat we direct fel op de bal zaten, wist onze tegenstander het niet meer en werd er veel balverlies geleden door RWB. Daar kon Jayson van profiteren. Hij testte de keeper voor de zoveelste keer. Deze keer kreeg de keeper de bal echter niet onder controle. Stefano was er als de kippen bij om het speeltuig tegen de touwen te werken: 1-0 voor onze F2. De opdracht daarna was duidelijk: doorgaan en werken aan het doelsaldo. Niet veel later waren de rollen omgedraaid. Deze keer kwam het schot van Stefano. Wederom had de keeper de bal niet vast. Deze keer was het Jayson die de bal het doel in joeg: 0-2. De mooiste aanval werd opgezet door de uitblinkende Dilano. Hij was zoals zo vaak deze wedstrijd de tegenstander de baas en speelde eerst een mannetje uit om vervolgend de bal langs de lijn naar de vrijstaande Talha te spelen. Hij haalde als een klassieke linksbuiten de achterlijn en gaf de bal vervolgens strak voor. Daar stond Kay te wachten en met een goed schot schoot hij de 0-3 binnen. De wedstrijd was gespeeld. Toch kreeg RWB nog twee goede kansen. Maar ook vandaag was Ted niet te passeren. Tot twee keer toe wist hij met een perfect getimede sliding de bal van de voet van de aanvaller te plukken. In de rebound voorkwam Kaj een tegendoelpunt, zodat voor de eerste keer deze competitie de “0” gehouden werd. We kregen nog een handvol kansen en eigenlijk hadden we de scoren nog fors moeten uitbreiden. Helaas gingen we te vaak voor eigen succes door vanuit een onmogelijke positie op goal te schieten terwijl er twee teamgenoten vrij voor de goal stonden. Dat is jammer, maar dat mocht de pret niet drukken. Zodoende blijven we ongeslagen koploper en hebben we onze sportieve revanche op RWB. Volgende week wacht weer een nieuwe finale als Sarto op bezoek komt. Dan zullen we proberen om de drie punten bij Baardwijk te houden en de koppositie te behouden.