Baardwijk F2 neemt verdiend drie punten mee uit Oosterhout.

TSC F6

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

2 april 2016 9:45

Afgelopen zaterdag mochten we weer de wei in nadat we een weekje vrij waren geweest. De tegenstander van vandaag was het laaggeklasseerde TSC uit Oosterhout. De heenwedstrijd werd eenvoudig met 10-1 gewonnen, dus werd er al gesproken van een “makkie”. Dat je dat nooit moet doen, bleek vandaag maar weer eens.

TSC trad aan met een iets andere ploeg dan in de eerste wedstrijd. Wellicht waren er toen wat afzeggingen en misschien was dat ook de reden dat we destijds zo’n grote overwinning behaalden. In ieder geval, ze kwamen beter voor de dag dan de eerste keer.

We begonnen de wedstrijd in onze gebruikelijke opstelling: Kaj op doel, Ted en Dilano achterin, Stefan, Stefano en Kay op het middenveld en Talha in de spits. Jayson begon als wissel. Met nog vier wedstrijden te gaan en drie punten voorsprong op de concurrent was het noodzakelijk dat we vandaag de punten mee naar Waalwijk zouden nemen. Daar waren onze jongens zich terdege van bewust. De instelling was dan ook prima, ondanks dat we tegen een “makkelijke” tegenstander speelden. Vanaf het begin hadden we de overhand, maar het gemak waarmee we in de eerste wedstrijd tegen dit team speelden was vandaag geen sprake. TSC deed goed mee en kreeg ook de nodige kansen. Over kansen gesproken: wij hebben er denk ik wel tien gehad in de eerste helft. Als we er daar de helft van hadden afgemaakt hadden we het ons zelf niet zo moeilijk gemaakt. Er was zelfs een penalty voor nodig om op voorsprong te komen. Deze pingel werd genomen door Stefano. Hij ging erin, maar daar was ook alles mee gezegd. De keeper had hem eigenlijk moeten hebben. Baardwijk bleef goed voetballen. De ballen werden goed overgespeeld en er werd hard gewerkt voor elkaar. TSC moest het vooral hebben van hun inzet. Op voetballend gebied werden ze afgetroefd door onze F2. Zo volgde de 0-2 uit een goed aanval, die na een goede pass van Talha door Stefano werd afgemaakt. We kregen kans op kans. Zo was er tot drie keer toe de mogelijkheid voor Jayson om een goal te maken. Hij hoefde eigenlijk alleen de bal maar aan te raken, maar helaas, het lukte niet vandaag. Omdat we de kansen maar bleven missen, bleef onze tegenstander er in geloven. En door slap uitverdedigen werd het ineens 1-2. Tot aan de rust gebeurde er geen noemenswaardige dingen meer, dus gingen we ranja drinken met een 1-2 voorsprong. In de rust hebben we aangegeven dat we zuiniger met de kansen om moeten springen. We creëerden genoeg kansen, maar ze moeten er wel in natuurlijk. Verder ging het prima. We waren veruit de beste ploeg.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Baardwijk voetbalde goed, creëerde kansen en miste ze ook consequent. TSC kwam er regelmatig gevaarlijk uit en het was aan het verdedigende duo Ted en Dilano te danken dat we op de been bleven. Ted was nauwelijks te passeren en Dilano wist met een tomeloze inzet keer op keer de aanvallen van TSC te ontregelen. Toch wist TSC het net te vinden. Eén van de fysiek sterke spelers van TSC zette goed door, maar maakte een overtreding. De scheidsrechter zag dit over het hoofd en liet doorspelen. Op het schot van dichtbij was Kaj kansloos en zo stond het ineens gelijk. Onze mannen schakelde een tandje hoger en trokken vol overgave ten aanval. Nadat Dilano lichtjes geblesseerd raakte bij een overtreding, werd de daaropvolgende spelhervatting snel genomen door Baardwijk. TSC stond niet op te letten en dat gaf Stefano de gelegenheid om de bal in het net te werken: 2-3 voor Baardwijk! Nu was het zaak om de deur achterin op slot te houden. Toch moesten Stefan en Ted nog een keer vol aan de bak toen de spits van TSC de gelijkmaker wilde scoren. Met kunst en vliegwerk en met een hoop vechtlust werd de gelijkmaker voorkomen. Niet veel later floot de scheidsrechter af en waren we drie punten rijker. Al met al een zwaarbevochten overwinning, maar wel een verdiende overwinning. We hebben hard gewerkt voor elkaar en gestreden voor elke meter. Nog drie wedstrijden te gaan. Volgende week spelen we tegen Nieuwkuijk. Dat was in de heenwedstrijd kantje boord, dus we zullen weer goed moeten voetballen, hard moeten werken en vooral de kansen moeten afmaken!