Baardwijk F2 speelt Nieuwkuijk volledig van de mat.

Nieuwkuijk F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

9 april 2016 9:00

Robin Brands

Om in de race voor de titel te blijven diende er vandaag gewonnen te worden. De tegenstander van vandaag had het ons in de heenwedstrijd erg moeilijk gemaakt. We konden de wedstrijd destijds pas in de laatste seconde van de reguliere speeltijd beslissen. Dus het zou wel eens een spannende wedstrijd kunnen worden. Dat werd het dus niet…

Vooraf hadden onze mannen al laten zien dat de wil om te winnen vandaag erg groot was. Tijdens de “wedstrijdbespreking” was er volop aandacht voor de instructies van de technische staf. Iedereen wist wat hij moest doen. Met een luide strijdkreet verlieten ze de kleedkamer, klaar om de tegenstander op te vreten.

Vanaf het begin van de wedstrijd was het al duidelijk: de drie punten blijven bij Baardwijk. Nieuwkuijk mocht aftrappen. Maar er werd door de F2 gelijk volle bak druk gezet op de bal, zodat die al snel in ons bezit was. In de eerste minuut kregen we al drie kansen, waarvan er twee door de keeper werden gestopt. Maar de derde kans ging erin. Stefano bediende Talha en die prikte de openingsgoal binnen. Nieuwkuijk trapte opnieuw af en weer hadden we de bal heel snel afgepakt. De bal kwam bij Stefan die een actie maakte op de rechtervleugel en de bal op doel schoot. De keeper had niet op dit schot in de korte hoek gerekend en dus werd het 2-0.

Onze tegenstander wist niet wat ze overkwam. We liepen er aan alle kanten voorbij. De ene na de andere vloeiende combinatie volgde elkaar op. We werkten allemaal erg hard, we wilden de bal graag hebben, we verdedigden goed mee als het nodig was. Kortom, er was helemaal niks op aan te merken. Vooral Dilano had er veel zin in vandaag. Hij verdedigde goed en fel op de bal met af en toe een kleine overtreding. Bovendien was zijn passing erg goed vandaag. Ik geloof dat al zijn passes op de plek van bestemming zijn aangekomen. Kay stond voor de verandering eens op het middenveld en dat deed hij niet onverdienstelijk. Kay heeft niet alleen een goed schot, maar ook een goede pass in de benen. Die goede passing liet hij veelvuldig zien vandaag. En daar kunnen onze voorwaartsen dan weer van profiteren.

Nadat Stefan de bal bij Talha had bezorgd was het weer raak: 3-0. Nieuwkuijk leek wakker geschrokken te zijn, want er kwam wat meer verweer. Dat resulteerde zelfs in een tegentreffer. Nummer 4 van Nieuwkuijk zette aan voor een lange dribbel. Wij waren deze keer niet in staat om hem tegen te houden. Kaj redde nog wel half, maar kon niet verhinderen dat de bal er toch in ging. Gelukkig pakte onze F2 het daarna weer goed op en na een heerlijke assist van Talha op Stefano werd de marge weer vergroot naar 3. Kort daarop waren de rollen omgekeerd, toen Stefano de bal panklaar legde voor Talha. Talha keek goed waar de keeper stond en plaatste de bal keurig in de andere hoek, buiten bereik van de vertwijfelde doelman. Met een 5-1 voorsprong gingen we rusten.

Tijdens de rust konden we alleen maar aangeven dat het erg goed ging. Er was simpelweg niks op aan te merken. Het advies was dan ook om vooral zo door te gaan.

En dat deden ze. Het werd 6-1 nadat Stefan een uittrap van de keeper onderschepte en de bal vol in de haak schoot (“zo, die mag er ook zijn!” was het commentaar van Kaj). Daarna was het de beurt aan Jayson, die bijna elke wedstrijd wel zijn goaltje meepikt. Stefan maakte een goede actie en gaf vervolgens een goede voorzet. Jayson nam de bal keurig aan (zoals we hadden afgesproken), keek, zag en scoorde. Niet veel later weer een actie van Stefan die de bal bij Talha bezorgde. Talha wist met een ingenieus tikje Jayson te bereiken, die de bal onberispelijk inschoot.

Toch kwam Nieuwkuijk er nog een keer gevaarlijk uit. Wederom kon de moeilijk af te stoppen nummer 4 ongehinderd op de goal af lopen en liet Kaj kansloos. Veel meer kansen hebben ze niet gehad omdat ons verdedigende duo Ted en Dilano steeds beter op elkaar raakt ingespeeld. Ze verdedigen erg sterk en ze helpen elkaar waar dat kan. Bovendien is de passing van achteruit richting de middenvelders prima in orde. Een goede aanval begint vaak van achteruit. Dat bleek ook vandaag maar weer eens. Overigens was de koek nog niet op, want Talha mocht zijn vierde van de dag maken, na wéér een actie van Stefan. Stefan zorgde voor het slotakkoord na een afstandsschot van een meter of 15. De bal leek niet onhoudbaar, maar was het kennelijk toch. Eindstand 10-2. Onze jongens hebben vandaag een geweldige wedstrijd gespeeld. Alle ingrediënten waren aanwezig: goed overspelen, hard werken voor elkaar, de wil om te winnen en (niet geheel onbelangrijk) de juiste beleving. Nog twee wedstrijden te gaan. We staan nog steeds bovenaan. Als we nog één wedstrijd winnen zijn we kampioen. Volgende week staat de topper tegen Gudok op het programma. Dat wordt een hele kluif, maar als we met dezelfde wedstrijdmentaliteit spelen als vandaag, dan heb ik het volste vertrouwen in een goede afloop!