Baardwijk trekt in de derby tegen RWB aan het langste eind.

RWB 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

26 maart 2016 17:00

Hoof, L. van

RWB en Baardwijk besloten in gezamenlijk overleg om de inhaalwedstrijd RWB – Baardwijk op Paaszaterdag 26 maart te spelen, deze keuze heeft goed uitgepakt.

Ook de fotografen en de verslaggevers werkten gezamenlijk aan de wedstrijd.

Mogelijk hadden beide verenigingen een vooruitziende blik, op 2e Paasdag wordt regen, wind en onweer voorspeld en had de wedstrijd zomaar weer afgelast kunnen worden.

Op Paaszaterdag zaten alle omstandigheden mee, en kwam er dan ook meer dan 1000 man publiek af op deze Waalwijkse derby.

De wedstrijd eindigde in een 0 – 2 overwinning voor Baardwijk waardoor Baardwijk met inmiddels 6 punten voorsprong een belangrijke stap zet richting kampioenschap.

De wedstrijd RWB – Baardwijk telde mee voor de 2e periode, RWB staat met 7 punten uit 3 wedstrijden samen met Oosterhout bovenaan in de 3e Periode en kan gaan proberen deze laatste kans op een prijsje te pakken.

De KNVB had alle Amateurclubs opgeroepen om in het Paasweekeinde een moment stil te staan bij het overlijden van Johan Cruijff. De wedstrijd RWB – Baardwijk startte dan ook met 1 minuut stilte.

Baardwijk begon op Sportpark De Gaard met de wind in de rug en creëerde in de beginfase ook wat kleine kansjes.

Het schot van Mo Sellami bracht RWB het dichtst bij het openingsdoelpunt, keeper Patrick Coenen kon met enig fortuin het vlammende schot echter tot corner werken.

Na een half uur spelen maakte Nicello Gonoe binnen de 16 meter een lichte overtreding die gezien de plaats van handeling niet echt meer nodig was.

Resultaat was dat Kevin Vissers vanaf 11 meter aan mocht leggen en daarmee Baardwijk op  een 0-1 voorsprong bracht.

Na rust besliste Baardwijk al snel de derby, een vrije trap kwam diep in het strafschopgebied van RWB waarbij de vrij staande Davy Heuverling bij de 2e paal 0 – 2 aan kon tekenen.

Toen halverwege de 2e helft Nicello Gonoe zijn tweede gele kaart kreeg moest RWB met 10 man verder en werd het er niet gemakkelijker op om de aansluittreffer te bewerkstelligen.

Invaller Ricardo Franke kreeg uiteindelijk toch nog een beste mogelijkheid maar weer lag keeper Patrick Coenen goed in de baan van het schot.

Zondag 3 april vervolgen beide stadsgenoten de competitie met een thuiswedstrijd, Baardwijk speelt thuis tegen Veerse Boys, en RWB speelt op De Gaard thuis tegen de nummer 2 van de competitie Beek Vooruit.