Zinderende ontknoping: Baardwijk E1 ook kampioen door winst op SSC E1!

SSC'55 E1

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.31

23 april 2016 10:00

2 weken geleden vierde SSC E1 het voorjaarskampioenschap in de wetenschap dat ze niet meer ingehaald konden worden. Hoogstens zou onze Baardwijk E1 in aantal punten op gelijke hoogte kunnen komen als wij de laatste 2 wedstrijden zouden winnen en SSC de laatste 2 zou verliezen. Vorige week sloeg het verlies van SSC thuis tegen RWB bij ons in als een bom, want dat hield in, dat als wij deze week van SSC winnen, wij op gelijke hoogte zouden kunnen komen! Dus na een spannende week mogen we vandaag eindelijk aantreden tegen SSC E1 en zijn we er natuurlijk op gebrand om te winnen. De bekende 9 zijn allemaal van de partij: Axel, Melle, Nik, Jip, Mert, Bas, Pepijn, Quinn en Merlijn. Ze laten vandaag een spannende wedstrijd zien, vooral aan het begin met zeer goed voetbal, maar vooral met een doorzettingsvermogen waar  je u tegen zegt.  Want vandaag krijgen ze weer het nodige voor hun kiezen. Redelijk snel komen we op voorsprong met 2 goals van Bas en staat het 2-0. 1 daarvan is uit een corner, wat dit seizoen duidelijk ons gevaarlijke wapen is gebleken. Laat in de 1e helft scoort SSC 2-1. Een hoge lob zorgt ervoor dat Axel kansloos is. En zo bereiken we de rust. De ouders en opa’s & oma’s staan allemaal bloednerveus aan de kant, te duimen dat we de stand zo in de 2e helft kunnen vasthouden. En dat lijkt ook heel lang zo te gaan en lijken we onze voorsprong zelfs verder te kunnen uitbouwen. Quinn slaagt erin maar liefst 3x op de lat te schieten… Maar ook SSC zorgt bij ons doel voor heel wat schrikmomenten, waarbij Axel ons op de been weet te houden. Helaas scoort SSC dan toch de 2-2 als de rebound van een schot van dichtbij, die Axel in 1e instantie met zijn voet weet tegen te houden, er toch in gaat. Een enorme domper van jewelste. We waren er zo dichtbij en aan een gelijkspel hebben we niets, want we moesten vandaag winnen. Waar normaal de koppies van de jongens na zo’n tegenslag gaan hangen, gebeurt dat in deze wedstrijd niet. Ze blijven ervoor knokken en niet veel later schiet Jip tegen de onderkant van de lat. Wij weten zeker dat zijn doelpunt zat, maar de scheidsrechter kon het niet zien en dus ook niet het doelpunt toekennen. En dan is het de laatste minuut en krijgen wij een corner. Mert neemt hem, de laatste kans op het kampioenschap. Zijn voorzet is prachtig en belandt precies voor het doel waar Nik en Bas klaar staan.  Met 5 verdedigers voor het doel springt Nik het hoogst en weet met een harde kopbal te scoren, 3-2! Wat een ontlading bij spelers, trainers en aanmoedigend publiek! Na dit doelpunt wordt snel afgefloten en vieren wij uitgebreid onze overwinning en mede-kampioenschap. Vuurwerk wordt tevoorschijn gehaald en afgestoken. Champagne wordt gedronken en gespoten naar Koen en Arjo. Daarna nog een rondje douche en in natte kleren weer terug op het veld, dansend op de klanken van ons clublied. We zullen deze heuglijke dag niet snel vergeten. Op gelijke hoogte met SSC, evenveel gewonnen als verloren wedstrijden, weliswaar met 13 doelpunten verschil: onze jongens hebben er hard voor gewerkt en zijn daarom terecht kampioen! Nu nog wat feitjes. Deze reporter heeft van 15 van de 20 wedstrijden (najaars- en voorjaarscompetitie) verslag gedaan en is op basis van deze wedstrijden tot de volgende doelpuntenscorers-top 5 gekomen: 1. Bas, 2. Quinn, 3. Pepijn, 4. Nik en 5. Merlijn.  Op 10 juli gaan we dit seizoen afsluiten met een gezellige middag!