Hoogte- en dieptepunten bij overwinning Baardwijk E1 op NEO E1

NEO'25 E1

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.31

16 april 2016 9:15

Het is weer een winderige dag als Baardwijk E1 aantreedt tegen NEO E1. SSC is vorige week kampioen van de competitie geworden en heeft dit al uitgebreid gevierd. Hoogste haalbare is dus een 2e plaats voor ons. NEO staat op de laatste plaats in de competitie, dus op papier kat in het bakkie voor ons. Maar elke wedstrijd blijkt maar weer dat het alle kanten op kan, dus zullen we ons beste voetbal moeten laten zien. De opstelling is als volgt: Axel in het doel, Mert, Melle, Quinn en Bas achterin/op het middenveld en Merlijn, Pepijn en Nik in de spits. We spelen de wedstrijd met 8 tegen 8, Jip zit als 1e op de bank. En zoals elke wedstrijd beginnen we lekker aanvallend en zijn we gelijk op de helft van de tegenstander te vinden. En gelijk is het chaos voor het doel van NEO. De voorzet van Bas wordt door de keeper van NEO per ongeluk in eigen doel getikt, waardoor we snel op een 0-1 voorsprong komen! Niet veel later krijgen we weer een mooie kans als Pepijn een schot op het doel afvuurt en Nik de rebound-bal helaas over het doel werkt. Daarna zien we een goeie pass van Mert op Nik, maar Nik weet de kans weer niet te verzilveren. Pepijn probeert het dan met een afstandsschot, die tot onze verbazing raak is, 0-2! NEO weet dan eindelijk voor het eerst op onze helft te komen en met een uitgekiende aanval verrassen ze ons door snel de 1-2 te maken. Na deze tegentreffer zetten wij ons spel op dezelfde manier voort: met veel passen proberen we een goede aanval op te zetten om onze voorsprong uit te breiden. Nik heeft dan de kans op 1-3, maar hij heeft geen geluk aan zijn zijde.  De keeper werkt zijn schot naast het doel, wat een corner voor ons oplevert. Quinn neemt de corner voor zijn rekening en maakt er een mooie voorzet van. Bas is zeer attent en schiet hem in de hoek, 1-3! Het is een verdiende voorsprong, want we werken hard en spelen goed over. Even later hebben we het geluk aan onze zijde als Bas een voorzet geeft en iedereen, inclusief de keeper, zich verkijkt op dit schot. De bal valt letterlijk in het doel en wij vieren de 1-4! Arjo voorop, want hij lacht naar Bas (ja Arjo, ik citeer nu Fanny). Quinn scoort daarna bijna, maar zijn schot belandt op de lat, hoe vaak hebben wij dit al gezien deze competitie? We spelen veel op de helft van NEO, Axel hoeft maar 1x in actie te komen bij een aanval van NEO. Hij komt goed uit en geeft NEO geen kans op een tegendoelpunt. Melle wordt gewisseld voor Jip. Mert speelt dan wederom Nik aan en dit keer weet hij de kans wel af te maken. De bal van Mert wordt netjes aangenomen,er wordt nog een keer gekapt en gedraaid, er wordt gekeken waar de keeper staat - ja zoveel tijd en ruimte kreeg hij - en uiteindelijk wordt de bal in de andere hoek geschoten, 1-5! Niet elke wedstrijd krijg je zoveel tijd en ruimte, maar dit keer wel. Bas wordt dan gewisseld voor Melle. Helaas is de rentree van Melle van korte duur: hij raakt geblesseerd aan de borst, heeft het benauwd, dus Bas weer terug het veld in.  Er komt nog een aanval, waarbij Nik op doel schiet, er wordt hands gemaakt door een verdediger van NEO, maar hier wordt niet voor gefloten. Daarna zien we een mooie aanval die via Nik via Pepijn bij Quinn belandt, die beheerst de 1-6 op het scorebord zet! Niet veel later is het rust. We zitten goed in de wedstrijd, dus we hoeven alleen maar dit zo voort te zetten om misschien wel tot een monsterscore te komen. Melle komt er niet meer in en Nik verhuist daardoor terug naar de verdediging. Maar hoe kan het tij ongunstig keren. De martelgang, die de 2e helft heette, krijgt daarom wat minder aandacht in dit verslag. Want wat zien we: NEO is nu op onze helft te vinden. Een schijnbaar onschuldige bal wordt in de verdediging gemist door Nik en vervolgens door Axel en zorgt voor 2-6. Geen uitroepteken. Bij een daarop volgende corner van NEO maakt Quinn bijna een eigen doelpunt. Wat komen we daar goed weg, niemand zit op 3-6 te wachten. We proberen weer wat terug te doen,maar zien de schoten van Bas en Merlijn naast gaan. Bas weet daarna Jip in de diepte aan te spelen, maar zijn schot is recht op de keeper. Quinn probeert het dan nog een keer met een afstandsschot en deze gaat er, met wind tegen, verrassend genoeg in, 2-7! NEO speelt de 2e helft veel feller dan in de 1e helft en dat werpt toch zijn vruchten af. Wij hebben daardoor veel moeite om in ons spel te komen. Bij een corner van NEO wordt de bal in ons doel gekopt en staat het nu 3-7. Helaas laten we dan weer onze slechte kant zien. Sommige spelers  vinden het dan nodig om commentaar op het spel van onze eigen medespelers te leveren. Dit komt NOOIT de sfeer ten goede. Want iedereen maakt wel eens een fout, en je weet het zodra je hem maakt. Het heeft geen zin om op het veld te zeiken daarover.  En je zou bijna denken dat met deze sneer dit verslag beëindigd wordt. Maarrrrr…… het ongelooflijke gebeurt: SSC, al kampioen, verliest thuis van RWB! Onze achterstand is nu verkleind tot 3 punten. Dit houdt in dat als wij volgende week thuis winnen van SSC, wij dan op gelijke hoogte kunnen komen en ook nog kampioen kunnen worden! Wie had dat gedacht.