Baardwijk wint de derby van RWB.

Baardwijk 1 (zon)

RWB 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

27 september 2015 14:30

Dammers, S.H.J.

Dat verdriet en vreugde heel dicht bij elkaar liggen werd afgelopen zondag op sportpark Olympia, tijdens de derby tussen Baardwijk en RWB, wel heel erg duidelijk. Het applaus voor de minuut stilte, ter nagedachtenis aan Nicole de Kort, welke de nacht ervoor was overleden op 42-jarige leeftijd, was nog niet verstomd, of er klonk al gejuich uit de vele Baardwijkkelen. Direct vanaf de aftrap ontving Tom Sleenhoff de bal van Bart Rombouts bij de linkerzijlijn. Tom Sleenhoff bedacht zich geen moment en trapte de bal richting doel welke over de keeper in de rechter bovenhoek belandde. Wedstrijd 20 seconden oud en Baardwijk stond al met 1-0 voor. Dit keer was het de beurt aan RWB om af te trappen. Binnen 1 minuut had de stand al gelijk kunnen zijn, maar tot opluchting van heel Baardwijk kopte Lars Schimmer de bal rakelings naast. Het duurde tot ongeveer de 20e minuut dat Baardwijk weer een bijna niet te missen kans kreeg, Tom Sleenhoff haalde ditmaal de achterlijn en legde de bal op de voet van Bart Rombouts, welke het echter voor elkaar kreeg om de bal huizenhoog over te schieten. Na over en weer nog wat kleinere kansen onbenut latend, gingen beide ploegen met een 1-0 stand de rust in. Na rust kwam RWB iets sterker uit de kleedkamer maar mogelijk had dit met de opgelopen achterstand te maken. Men probeerde steeds meer druk op de achterhoede van Baardwijk te zetten maar deze kwam nauwelijks of niet in de problemen. Doordat RWB steeds aanvallender ging spelen kwam er voor de voorwaartsen van Baardwijk steeds meer ruimte. Het duurde echter tot de 34e minuut dat Baardwijk de voorsprong verder uit kon bouwen. Het was Joep Klerx welke met een bekeken kopbal de wedstrijd definitief besliste. Hierna kwamen er nog enkele goede kansen voor Baardwijk met name voor Kevin Remie, maar deze was vandaag niet gelukkig met zijn schoten op het vijandige doel. Baardwijk was de verdiende winnaar van deze derby. Volgende week speelt Baardwijk een uitwedstrijd bij Gilze.
MEER FOTO`S IN HET FOTOALBUM >>>>>