Baardwijk F2 loopt zware averij op in titelrace.

TSV Gudok F7

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

16 april 2016 8:30

Nadat we vorige week de sterren van de hemel hadden gespeeld en onze achtste zege in successie hadden geboekt, stonden we vandaag voor de zware opgave om op zijn minst één puntje te pakken tegen onze grote concurrent Gudok. Met nog twee wedstrijden te gaan zou één puntje tegen Gudok volstaan om het kampioenschap te kunnen gaan vieren. Mocht het vandaag niet lukken dan hebben we nóg een wedstrijd waarbij we de titel kunnen binnenhalen.

Dat is natuurlijk een soort van geruststelling, want het is niet meteen over als je verliest. Aan de andere kant is het gevaarlijk, want de kans dat je er dan niet voor de volle 100% voor gaat is aanwezig. Helaas gebeurde dat laatste. Vóór de wedstrijd werd er al gezegd door de spelers dat het niet zo erg was als we zouden verliezen. Daardoor wordt er al een sfeer van gemakzucht gecreëerd. En dat zag je terug in de wedstrijd.

Gudok daarentegen was enorm gemotiveerd om de wedstrijd te winnen. Zij moesten natuurlijk ook, want anders konden zij ons niet meer inhalen. Vanaf het begin werden we onder druk gezet. We zijn ook de hele wedstrijd niet meer onder die druk vandaan gekomen. Gudok was op alle fronten de betere. Ze waren enorm fel op de bal, ze speelden goed samen en hadden ook de nodige goede dribbelaars in de gelederen die onze verdedigers helemaal dol draaiden. Wij waren geen schim van vorige week toen we de tegenstander volledig van de mat af speelden. We waren niet fel, we waren zelfs een beetje bang zo leek het wel. We hadden ook niet de absolute wil om te winnen, we sjokten maar een beetje over het veld. Voor sommigen was de wedstrijd naast ons volgens mij erg interessant, want de blikken waren vaker op onze buren gericht en op de langskomende treinen dan dat we met de eigen wedstrijd bezig waren. Kortom: het was niet om aan te gluren. Absoluut niet kampioenwaardig. Na vijf minuten viel de eerste goal en een kwartier later stonden we met 5-0 achter. In de rust hebben we geprobeerd om er nog wat van te maken. De eerste wedstrijd stonden we namelijk ook ruim op achterstand en toen konden we de stand nog in ons voordeel ombuigen. Dat heilige vuur van toen was nu nergens te bekennen. De tweede helft was een kopie van de eerste en met een schandalige 9-0 nederlaag werden we door een feestend Gudok terug naar Waalwijk gestuurd.

Zoals gezegd: we hebben nog één kans. Komende zaterdag tegen RWB. Deze wedstrijd móeten we winnen als we kampioen willen worden. En ik neem aan dat we kampioen willen worden. Ik in ieder geval wel. Dan zullen we uit een ander vaatje moeten tappen als vandaag. We zullen weer de absolute wil om te winnen moeten tonen. RWB is een zeer lastige tegenstander. In die wedstrijd zullen we tot het gaatje moeten gaan om hem te winnen. Het zou enorm jammer zijn om het nu nog weg te geven na zo’n geweldig seizoen. Dus volle bak er tegenaan op de training komende week. Dan kunnen we zaterdag misschien toch nog een feestje vieren.