Baardwijk E1 scoort broodnodige punten tegen NEO’25 E1

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.31

26 maart 2016 10:00

Baardwijk E1 scoort broodnodige punten tegen NEO’25 E1

Na 2 nederlagen op rij tegen SSC en RWB is onze E1 wel aan een overwinning toe om in de race te blijven voor het kampioenschap. De wedstrijd begint met een minuut stilte voor Johan Cruijff, die deze week is overleden. De grootste voetballer ooit, die het Nederlands voetbal heeft voortgebracht, krijgt hiermee een mooi eerbetoon van Baardwijk. We hebben beiden genoeg wissels, dus de tegenstander stelt voor 8 tegen 8 te spelen. Dit seizoen hebben we nog niet eerder tegen NEO gespeeld, maar gezien hun laatste plaats zouden we theoretisch het aan moeten kunnen.  Bas begint op de bank, problemen met zijn schoenen, de rest in het veld. Vanaf het eerste fluitsignaal trekken we het spel naar ons toe. In de eerste minuut krijgen we al een corner. Quinn neemt deze, helaas kopt Mert de bal net over. Niet veel later zien we een mooie solo van Merlijn, die zijn inzet beloond ziet worden met onze eerste goal, 1-0! Een tegenaanval van NEO wordt onderschept door Quinn. Via Jip belandt de bal weer terug bij Quinn, die de bal net over het doel schiet. Achterin hebben we onze zaakjes op orde: Melle en Nik hebben de boel goed op slot zitten, dus voor Axel valt er nog weinig te doen. Het spel speelt zich dan ook vooral voor het doel van NEO af. En dan vliegen de doelpunten letterlijk om de oren van NEO: via de paal scoort Quinn 2-0! En even later scoort Nik, via een tegenstander, uit een corner van Quinn met een kopbal  de 3-0! En Merlijn, die helemaal in de wedstrijd zit, scoort daarna de 4-0! En voor het volgende doelpunt tekent Merlijn voor de pass naar Bas, die met kapotte schoenen de 5-0 op het scorebord zet! Ongelooflijk hoe snel de doelpunten elkaar opvolgen. Pepijn heeft nog niet gescoord, maar daar brengt hij verandering in door de 6-0 in het doel te werken! Niet veel later wordt er een overtreding op Bas gemaakt, die de toegewezen vrije trap zelf neemt. Door miscommunicatie bij de NEO spelers ziet niemand dat dit mooie schot gewoon het doel in gaat. Bas scoort hiermee alweer de 7-0! Er zijn dan nog kansen voor Jip, Bas en Melle, maar die gaan naast. Net voor de rust weten we het doelsaldo nog verder op te schroeven, als Bas Pepijn aanspeelt die vervolgens de 8-0 noteert! Wat een monster-score zo net voor de rust. Als er 8 doelpunten in de eerste helft worden gescoord, kan je alleen maar constateren dat er goed gespeeld wordt. Het is altijd moeilijk een zelfde niveau de hele wedstrijd vast te houden, dus wij zijn benieuwd naar de tweede helft. We beginnen weer voortvarend in de aanval. Al snel volgen er een paar corners, die we niet weten te benutten. Als Pepijn vervolgens weer een corner voor ons neemt, wordt de bal per ongeluk door de keeper van NEO in eigen doel gewerkt en zet hij dus de 9-0 op het scorebord! Daarna zien we een goeie aanval van NEO, die knap door Melle wordt onderschept.  Dan heeft Nik, die in de tweede helft in de spits staat, een kans op de 10-0, maar bij de bal die Quinn naar Nik passt komt hij net een voetje tekort. Achterin hebben we de boel minder goed op orde. Zoals je vaker ziet bij wedstrijden waarbij het scoren gemakkelijk gaat, gaat ieder voor eigen gewin en dan beginnen er grote gaten te vallen.  Regelmatig doemen de spelers van NEO nu op voor ons doel, terwijl onze verdedigers van te ver moeten komen om op tijd terug te zijn bij Axel.  Niet veel later wordt dit afgestraft door NEO, die de 9-1 scoort. Vlak voor tijd scoort Merlijn bijna zijn 3e, waarna Pepijn in de rebound de 10-1 inschiet! Het scoreverloop wordt uiteindelijk met een laatste goal van NEO beëindigd, wat de eindstand zet op 10-2. De eerste helft hebben we goed gespeeld, de tweede helft minder. 8 doelpunten in de eerste helft en 2 in de tweede, waaronder het eigen doelpunt van de NEO-keeper. NEO heeft 100% score: 2 kansen = 2 goals. Als het ons zo voor de wind gaat in een wedstrijd, vergeten we om te verdedigen, goed om te onthouden bij de komende wedstrijden. Hopelijk kunnen we onze winnende lijn voortzetten in de volgende 3 thuiswedstrijden en 1 uitwedstrijd. Zolang we alles winnen zit het kampioenschap er nog steeds voor ons in! En zoals altijd bij een monsterscore, het scoreverloop:

Scoreverloop:

1-0         Merlijn