Baardwijk - SDO

Vrouwen zondag, VR1, 1e klasse/2e klasse 01 nacompetitie

29 mei 2016 14:00

Ramcharan, H.

Zondag stond voor de vrouwen van Baardwijk de return op het programma tegen het sterke SDO uit Bussum. De heenwedstrijd werd verloren met 2-0, een zeer terechte uitslag. Na het gezamenlijke ontbijt, ons aangeboden door onze trouwe supporter Adje van Cromvoirt, en het afscheid nemen van leider Iwan en verzorgster Marianne, en het bedanken van de verdere staf door aanvoerster Esma, werd er om 14.00 afgetrapt. Wat SDO vorige week naliet, deden ze nu beter. Binnen 2 minuten werd een van richting veranderd schot omgezet in een doelpunt, en 5 minuten later werd het 2-0 in het voordeel van de bezoekers na het uitglijden van Liza Boom waardoor de buitenspeelster van SDO vrij door kon lopen en de bal binnenschuiven. Baardwijk probeerde het wel om terug in de wedstrijd te komen, maar SDO bleek toch een maatje te groot. Na een klein half uur werd het ook nog 3-0, toen was die wedstrijd in feite al gespeeld. Liza Boom werd vervangen met een blessure en onze tweede B-speelster Amani kwam in de ploeg. Baardwijk kreeg wel iets meer grip op de wedstrijd, maar verder dan wat kleine kansjes kwamen we niet. Ruststand 0-3. Tweede helft werd begonnen met een voor iedere meter knokkend Baardwijk, gewoon zoals we het hele seizoen hebben gedaan voor en met elkaar. SDO kon op de counter gaan spelen, wat ze een paar keer nog geweldig deden. Dit resulteerde in nog 2 tegendoelpunten voor Baardwijk wat de eindstand op 5-0 bracht voor de bezoekers. Baardwijk heeft er alles aan gedaan en gestreden naar de mogelijkheden die we hebben, helaas was dit vandaag niet genoeg. Over 2 wedstrijden was SDO gewoon de betere ploeg. Baardwijk kan terugkijken op een geweldig seizoen in de tweede klasse, als debutant eindigen op de vierde plaats en een periodetitel pakken is gewoon een buitengewoon goede prestatie. Bij deze wensen we SDO veel succes in de komende twee wedstrijden, wil ik iedereen bedanken voor de steun gedurende dit toch wel zware seizoen, en alle speelsters voor de geweldige inzet tijdens de wedstrijden. Over twee weken gaan we nog op toernooi naar Gramsbergen, en daarna kunnen we gaan genieten van een welverdiende vakantie.

Een trotse trainer.

Alle foto's van de wedstrijd