Baardwijk loopt in Gilze tegen 1e nederlaag aan.

Gilze 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

4 oktober 2015 14:30

Vaan, A.J.J. de

Baardwijk moest afgelopen zondag aantreden in en tegen Gilze. Een ploeg welke vorig seizoen overtuigend kampioen was geworden in de 4e klasse. Bij aanvang van de wedstrijd had Gilze evenveel punten verzameld als Baardwijk, met dien verstande dat Baardwijk een wedstrijd minder heeft gespeeld. Door vakantie en drukke werkzaamheden moesten Tim Inen en Kevin Vissers vandaag verstek laten gaan. Baardwijk startte de wedstrijd zeer voortvarend wat in de 3e minuut al leidde tot een 0-1 voorsprong. Een breedtepass van Joep Klerx bereikte Rob van Ravenstein op links,  die speelde de bal op de inlopende Raymond Leijtens welke vervolgens vanaf circa 22 meter snoeihard uithaalde en de bal in de linkerhoek zag belanden. Het overwicht van Baardwijk duurde tot ongeveer de 15e minuut. Gilze kreeg meer grip op het spel van Baardwijk en op het voor Gilze bekende kunstgras leek het erop dat, door beide ploegen, een ware conditionele uitputtingsslag geleverd zou gaan worden. In de 43e minuut wist Gilze op gelijke hoogte te komen, hetgeen een logisch gevolg was van de druk welke Gilze op de achterhoede van Baardwijk wist te leggen. De 2e helft gaf eigenlijk zo’n beetje hetzelfde beeld als de 1e helft waarbij Baardwijk opnieuw goed startte. Even leek het er zelfs op dat Baardwijk opnieuw op voorsprong kwam omdat de scheidsrechter het terechte vlagsignaal van zijn assistent negeerde. Tom Sleenhoff stoof alleen op de keeper af en passeerde deze met een mooi schot. De scheidsrechter wees resoluut naar de middenstip en heel Baardwijk dacht dat zij opnieuw op voorsprong waren gekomen. Na overleg met zijn assistent besloot, de overigens goed leidende scheidsrechter de Vaan, om het doelpunt alsnog af te keuren. In de 65e minuut werd er een domme overtreding begaan door een van de Baardwijk verdedigers binnen de beruchte lijnen. De toegekende strafschop werd feilloos ingeschoten. Door de inbreng van Sjors Verkerk en Kevin Remie trachtte Baardwijk het tij nog te keren maar ondanks het harde werken van, overigens beide elftallen, moest Baardwijk de punten verdiend in Gilze laten. Baardwijk kan zich op gaan maken voor de thuiswedstrijd tegen Bavel op zondag 11 oktober.

MEER FOTO`S IN HET FOTOALBUM >>>>>