Warm onthaal voor Baardwijk in de 2e klasse.

Baardwijk 1 (zon)

BVV 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

4 september 2016 14:30

Vaan, A.J.J. de

Baardwijk speelde afgelopen zondag zijn 1e wedstrijd in de 2e klasse sinds 38 jaar.

Nadat afgelopen seizoen het geen enkele tegenstander was gelukt om op sportpark Olympia 3 punten weg te slepen, kreeg Baardwijk tegen BVV aardig de deksel op zijn neus. BVV nam namelijk 3 punten mee naar den Bosch na een 0-4 overwinning op de kampioen van vorig jaar.

Baardwijk begon aardig aan de wedstrijd en wist in de beginfase zelfs enkele kansen te creëren. Het was Bart Rombouts die met een scherpe voorzet de voorhoede de kans gaf om te scoren maar helaas miste iedereen de bal. Even later was het Bart Janssen, die bij een hoekschop, de bal in de handen van de keeper kopte. In de 23e minuut had laatst genoemde meer succes met zijn kopbal, maar deze ging echter in eigen doel. Hierdoor leek Baardwijk een beetje aangeslagen want 20 minuten later stond de 0-4 al op het scorebord. Een bal welke door de BVV voorwaartsen ongehinderd ingekopt kon worden, een afstandsschot welke door een Baardwijk verdediger van richting werd veranderd en een mooie uitgespeelde aanval zorgde voor deze ruststand.

Na de thee ging de strijd gelijk op waarbij gemeld mag worden dat bij deze stand BVV wel wat gas terugnam. Door toch regelmatig goed voetbal en degelijk verdedigend werk kon Baardwijk voorkomen dat er een monsterscore op het scorebord verscheen. Over en weer waren er nog enkele kleine kansjes maar beide teams kwamen niet meer tot scoren.

Hopelijk heeft Baardwijk a.s. zondag, bij de uitwedstrijd tegen Schijndel, meer fortuin en kunnen de 1e punten in de 2e klasse bijgeschreven worden.