Baardwijk behaald eerste punten in de 2e klasse.

Schijndel/DE WIT 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

11 september 2016 14:30

Souwen, R.A.H.J.

In ons verslag van vorige week, waarbij Baardwijk tegen een behoorlijke nederlaag aanliep, spraken we de hoop uit dat Baardwijk deze week meer fortuin zou hebben en de 1e punten bij zou kunnen schrijven.

Dit is gelukkig uitgekomen, Baardwijk heeft zijn 1e overwinning in de 2e klasse binnen tegen Schijndel, een ploeg die 2 jaar geleden nog uitkwam in de hoofdklasse. In een wedstrijd waarbij beide partijen behoorlijk aan elkaar waren gewaagd trok Baardwijk uiteindelijk toch aan het langste eind. Over en weer wisten beide teams wel enkele kansen te creëren. Het duurde echter tot de 66e minuut voordat er een doelpunt viel. Dylan den Exter wist circa 25 meter voor het vijandige doel de bal van de tegenpartij te ontfutselen en wist deze, met een mooie curve in de bovenhoek te plaatsen. Baardwijk kon echter maar enkele minuten genieten van deze voorsprong want slechts 3 minuten later lag de bal, na een goed genomen vrije schop, in het tegenoverliggende doel. 1-1. Baardwijk moest opnieuw op jacht naar een voorsprong. Dit gebeurde ook met enkele verse krachten, achtereenvolgens werd Jordan van Zuylen ingebracht voor de moegestreden Sjors Verkerk, Sjors Mandemakers voor Roy Strengers en Piet Merkx voor Bart Janssen.

Met Jordan in de voorhoede wist Baardwijk meer gevaar te stichten voor het vijandelijke doel. In de 77e minuut werd een goed genomen corner door Bart Rombouts bij de 2e paal binnengelopen door Davy Heuverling. Schijndel zette nog alles op alles om een punt te redden maar Baardwijk wist de voorsprong dit keer wel vast te houden. Groot was de vreugde bij Baardwijk nadat de, overigens goed leidende, scheidsrechter  het laatste fluitsignaal liet klinken.

Volgende week wacht er opnieuw een uitwedstrijd, ditmaal tegen, het eveneens gepromoveerde, Rhode uit St Oedenrode.