Baardwijk 2e klasse waardig!

Baardwijk 1 (zon)

Emplina 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

25 september 2016 14:30

Heijden, Th.J.W. van der

Vorige week verloor Baardwijk in Sint Oedenrode van Rhode met 6-0.

In het wedstrijdverslag op de website van Baardwijk viel te lezen: “Baardwijk heeft vandaag géén kans gecreëerd, geen beleving en inzet getoond. Baardwijk staat op de 11e plaats in de 2e klasse F en zal a.s. zondag moeten laten zien 2e klassenwaardig te zijn als nummer 3 Emplina op bezoek komt.”

Vanaf de 1e minuut volgde Baardwijk het voorbeeld van Pupil van de Week Keano Merkx, Keano scoorde bij de keeper van Emplina. Baardwijk toonde inzet, straalde beleving uit en probeerde kansen te creeren. Emplina leek een beetje overdonderd, was dit het team dat met 6-0 had verloren van Rhode.

Een rode draad door deze wedstrijd was de scheidsrechter, toegegeven, de scheidsrechter maakte minder foutjes als de 22 spelers op het veld, maar toch zelfs voor de neutrale supporter waren enkele beslissingen onbegrijpelijk.

Een grote kans voor Baardwijk wordt te niet gedaan door een vlagsignaal voor buitenspel terwijl een kansje voor Emplina doorgang mag vinden ondanks een vlagsignaal voor buitenspel. Na 28 minuten spelen is het 0-1 voor Emplina.

Tot aan de rust probeert het spitsenduo van vandaag Rob van Ravenstein en Giovanni Andjole samen met de andere spelers kansen te creeren. Een geweldige “halve omhaal” van Giovanni wordt uitstekend gekeerd door de goede keeper van Emplina.

Op Social Medea is tijdens de rust te lezen:
Uiterst merkwaardig, de scheidsrechter fluit voor de rust na 51 minuten spelen als Baardwijk op de 16-meter een vrije trap mag nemen van diezelfde scheidsrechter, de vrije trap mag dus niet meer genomen worden. #Ruststand Baardwijk - Emplina 0-1

Na de rust probeert Baardwijk op zoek te gaan naar de gelijkmaker, er worden er wisselingen in het team doorgevoerd. Zowel Baardwijk als Emplina krijgen hun kansjes, maar bij beide teams zijn de keepers foutloos, tot de 69e minuut als de keeper van Emplina een vrije trap, vanaf 18 meter van kevin Vissers niet op de juiste manier kan verwerken en Giovanni Andjole in de rebound de bal in de touwen kan schieten.
Stand 1-1.

In de resterende tijd werd de wedstrijd uitgespeeld door beide teams, waardoor de eindstand van 1-1 niet op een haperend scorebord vermeld kon worden.

Eindstand 1-1

Baardwijk heeft vandaag met beleving en inzet de wedstrijd gespeeld.
Zondag a.s. (2 oktober 2016) hopen de spelers van Baardwijk veel support te mogen ontvangen in Oirschot, waar de wedstrijd Oirshot Vooruit – Baardwijk om 14:30 uur begint op Sportpark Moorland.