Baardwijk snoept 1e punten af van koploper Helvoirt.

Baardwijk 1 (zon)

Helvoirt 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

9 oktober 2016 14:30

Uitterhoeve, L.J.

Door een 1-1 gelijkspel wist Baardwijk afgelopen zondag, koploper Helvoirt, de 1e punten afhandig te maken.

Na op zaterdagavond, door de Gemeente Waalwijk, uitverkozen te zijn tot sportteam van het jaar, was iedereen het er wel over eens. Deze uitverkiezing moest vandaag waar gemaakt worden en dat zou dan moeten gebeuren tegen koploper Helvoirt, welke tot op heden nog al hun wedstrijden in winst om hadden gezet.

Baardwijk kwam dan ook erg voortvarend uit de startblokken, na circa 2 minuten wist Tom Sleenhoff, na goed doorgaan, de achterlijn te halen, zijn voorzet werd echter rakelings naast gekopt door Roy Strengers. In de 10e minuut werd Giovanie Andjole op zijn wenken bediend door Jordan van Zuylen, welke een diepte pass gaf en Andjole alleen voor de keeper zette. Laatst genoemde wist hier wel raad mee en de 1-0 stond op het scorebord.

Nadat Baardwijk in de 15e minuut nog een bal ternauwernood van de lijn kon halen was het uit de daaropvolgende hoekschop van Helvoirt, hun kleinste man die ongehinderd in kon koppen. Baardwijk kon slechts 5 minuten genieten van hun voorsprong want de 1-1 stond op het bord. Het restant van de 1e helft bleven beide teams gelijk opgaan met geen noemenswaardige kansen.

De 2e helft begon voor beide teams zonder wijzigingen. In de 52e minuut wist keeper Kevin Brok van Baardwijk een schot van Helvoirt goed te pareren. 2 minuten later kwam Giovanie Andjole vanaf rechts opnieuw voor de keeper, zijn schot ging echter rakelings over. Dit was ook gelijk zijn laatste actie, want doordat hij bij deze aanval nog geraakt werd door een tegenstander moest hij geblesseerd het veld verlaten. Zijn plaatst werd ingenomen door Rob van Ravenstein. Ongeveer vanaf dit moment begon de scheidsrechter regelmatig wel vreemde beslissingen te nemen. Er ontstonden onnodige opstootjes en sommige spelers van Helvoirt vielen in of in de buurt van het strafschop gebied zonder dat hier ook maar iemand in de buurt was. De scheidsrechter wist in een aantal gevallen deze valpartijen wel te belonen met een vrije trap. Helvoirt kan echter geen vuist meer maken en de eindstand van 1-1 kwam niet meer in gevaar. Een mooie opsteker voor promovendus Baardwijk.

Volgende week wacht de uitwedstrijd in Vinkel tegen het plaatselijke E.V.V.C.

Foto's van de wedstrijd