EVVC - Baardwijk 2-0

16 oktober 2016 14:30

Cairo, S.E.V.

Brabants Dagblad, zondag 16 oktober 2016

“Een heel rommelige wedstrijd, waarbij de minst slechte ploeg heeft gewonnen”, aldus Baardwijk-trainer Hans Richters.

“We wonnen weliswaar verdiend, maar haalden niet het niveau van vorige week in de uitwedstrijd bij BVV”, vond Stephan Hesemans, trainer van EVVC.

De laatste wedstrijd werd door strijd, inzet en beleving gelijkgespeeld tegen koploper Helvoirt. De supporters hadden genoten van de wedstrijd en zagen de 1-1 als een overwinning.
De supporters hoopte vandaag in Vinkel eenzelfde team te kunnen zien en dat de tegenstander met strijd, inzet en beleving verslagen zou worden om de 3 punten mee naar Waalwijk te nemen.

Direct van het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Cairo was het ‘t thuisteam dat meer strijd, inzet en beleving toonden. Baardwijk creëerde kleine kansjes terwijl EVVC enkele malen gevaarlijk voor het doel van Patrick Coenen kwam.
Patrick kon samen met zijn verdedigers lang de “nul” houden omdat of de afwerking richting doel door EVVC niet voldoende was, of Patrick of een van de spelers van Baardwijk de kansen verijdelde.
Het duurde tot de 40e minuut dat EVVC een uitgespeelde kans creëerde die “ingetikt” kon worden door van Dijk van EVVC. Het doelpunt betekende ook de ruststand.

Na de rust was de verwachting bij de meegereisde supporters niet anders als voorafgaande aan de wedstrijd. Trainer Hans Richters zal zijn spelers gewezen moeten hebben op de strijd, inzet en beleving.
Dylan den Exter verving na de rust Bart Janssen. Met wat kleine omzettingen probeerde Baardwijk in haar spel te komen. Helaas, EVVC was zoals trainer Hans Richters tegen het Brabants Dagblad (na de wedstrijd) analyseerde de “minst slechte ploeg”.

Met nog 15 minuten te spelen scoorde EVVC na slordig verdedigen met een klutsbal de 2-0. De wedstrijd leek gespeeld.
Na de 2-0 probeerde Baardwijk met een slotoffensief en de inbreng van Sjors Verkerk de wedstrijd te doen kantelen, maar het was EVVC die de betere kansen creëerde, beide teams kwamen niet meer tot scoren.

Eindstand EVVC – Baardwijk 2-0

Volgende week zondag (23 oktober 2016) is er een beker-/inhaalprogramma, Baardwijk speelt geen bekerwedstrijd en ook zijn er geen wedstrijden in te halen.
Baardwijk zal vriendschappelijk gaan spelen tegen Longa. Een wedstrijd waar de Technische Staf van Baardwijk zal proberen de strijd, inzet en beleving in het spel van de spelers terug zal moeten krijgen om niet op de onderste plaatsen in de 2e klasse F te blijven staan.