Baardwijk behaald 3 belangrijke punten.

Baardwijk 1 (zon)

Nieuw Woensel 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

30 oktober 2016 14:30

Martens, T.N.H.

Vandaag moest Baardwijk, in een thuiswedstrijd, aantreden tegen hekkensluiter, Nieuw Woensel uit Eindhoven. Iedereen was er zich er terdege van bewust dat dit een erg belangrijke wedstrijd was. De punten moesten in Baardwijk blijven.

De geel zwarten begonnen de wedstrijd met een droomstart. Vrijwel direct na de aftrap werd er een overtreding gemaakt op Dylan den Exter, iedereen was in afwachting van een fluitsignaal van, de overigens goed leidende, scheidsrechter Martens, maar deze paste de voordeelregel goed toe. Rob van Ravenstein wist de bal, vanaf circa 22 meter, in de linkerbovenhoek te schieten. Binnen de minuut stond er al 1-0 op het scorebord. Voetballend had Nieuw Woensel in het 1e half uur het betere van het spel, veel verder dan de 16 meterlijn kwamen zij echter niet, door regelmatig goed ingrijpen van de Baardwijk defensie en keeper.
Door goed keeperswerk kreeg Baardwijk niet wat zij verdienden met o.a. een goede kopbal van Dylan den Exter en een kans voor Giovani Andjole. Het duurde tot de 45e minuut dat Baardwijk opnieuw kon juichen toen opnieuw Rob van Ravenstein het net wist te vinden. Baardwijk kon gaan rusten met een 2-0 voorsprong.
De tweede helft was slechts 2 minuten oud of Baardwijk mocht een vrije trap nemen op de rand van de 16, Bart Rombouts nam plaats achter de bal en deze wist aan Nieuw Woensel de genadeklap uit te delen met een schitterende genomen vrije trap.
Na deze 3-0 voorsprong gaf Baardwijk helemaal niets meer weg, de moe gestreden Giovani Andjole werd vervangen door Jordan van Zuylen. Laatst genoemde wist in de 66e minuut, na een rush, de voet van Dylan den Exter te vinden, welke genadeloos uithaalde. De 4-0 stond op het bord welke tevens de eindstand was. Baardwijk wist 3 belangrijke punten in huis te houden en schoof hierdoor op naar de 11e plaats van de ranglijst. Volgende week moet Baardwijk aantreden in en tegen Best Vooruit, een ploeg welke met 3 punten meer op de 8e plaats staat. Indien Baardwijk deze wedstrijd ook in winst om kan zetten, komt zowaar de middenmoot in zicht.