Baardwijk pakt opnieuw een punt.

Baardwijk 1 (zon)

Prinses Irene 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

13 november 2016 14:30

Verpaalen, J.M.E.M.

Voor Baardwijk stond afgelopen zondag de thuiswedstrijd tegen Prinses Irene uit Nistelrode op het programma. Een geheel onbekende tegenstander voor Baardwijk. Wel was duidelijk dat Prinses Irene 3 punten meer had verzameld gedurende deze competitie. Bij winst kon Baardwijk dus op gelijke hoogte komen.

Baardwijk liep echter al snel tegen een achterstand aan. In de 2e minuut werd door een speler van Prinses Irene van ca. 20 meter op het Baardwijk doel geschoten, doordat deze bal nog door een Baardwijkverdediger werd getoucheerd verdween de bal achter de verraste keeper van Baardwijk. Na ca. 25 minuten kreeg Baardwijk opnieuw een tegenvaller te verwerken toen spits Rob van Ravenstein met een hamstring blessure het veld moest verlaten.
Kort hierna leefde Baardwijk echter weer op toen Kevin Vissers de bal keurig diagonaal het doel trof, dit was tevens de ruststand.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld als de 1e helft, Prinsen Irene die het middenveld de baas was, maar telkens stuiten zij op de degelijke defensie van Baardwijk. Baardwijk moest het weer hebben van hard werken en kwamen er zo ook regelmatig goed uit. Tegen het einde van de wedstrijd kreeg Baardwijk speler Tom Sleenhoff nog een aantal kansen om de 3 punten in huis te houden, maar de moegestreden speler miste de kracht om alleen voor de keeper tot scoren te komen. In de laatste minuut wist laatstgenoemde de bal ook nog eens rakelings over het vijandige doel te koppen. Na het laatste fluitsignaal van de, overigens uitstekend leidende, scheidsrechter Verpaalen, was Baardwijk blij met het veroverde punt.
Volgende week is een vrij weekend vanwege een beker en inhaal programma.
Op zaterdagavond 26 novenber moet Baardwijk aantreden in de Waalwijkse derby tegen overbuurman WSC. De aanvang van deze wedstrijd is 19.00 uur.