Baardwijk verliest niet alleen punten in Erp.

Erp 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

4 december 2016 14:30

Babat, N.

Baardwijk trad afgelopen zondag aan tegen RKVV Erp, een voor Baardwijk onbekende ploeg welke 4 punten lager op de ranglijst stond.

Vanaf de aftrap was al snel duidelijk dat Erp voornemens was om de punten in eigen huis te houden. Dat dit lukte had Baardwijk vooral aan zichzelf te danken. Vrijwel de gehele wedstrijd was er een gapend gat tussen het middenveld en de aanvallers van Baardwijk. Men kreeg het niet voor elkaar om de bal langere tijd in bezit te houden. Meestal werd de bal door Erp bij een hernieuwde verovering, met lange halen naar voren geplaatst alwaar de aanvallers aan het werk werden gezet. Sporadisch kon Baardwijk het vijandige doel bereiken maar helaas kon er onvoldoende druk worden uitgeoefend op de Erpse verdediging. Verder dan een goede kans voor Giovani Andjole en een gevaarlijk schot van Tom Sleenhoff kwam Baardwijk niet.

Lange tijd zag het ernaar uit dat de wedstrijd zou eindigen in een 0-0 gelijke stand. 10 minuten voor het einde sloeg het noodlot echter toe bij Baardwijk. Bij een behoorlijke overtreding van Erp was Baardwijk in een klap zijn centrale middenveld kwijt, Dylan den Exter werd met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en Tom Sleenhoff kon met een 2e gele kaart vertrekken.

Achteraf valt de blessure van Dylan gelukkig mee. In de laatste 10 minuten wist Erp de goed keepende Patrick Coenen toch te verschalken. Een wedstrijd om snel te vergeten en snel de kopjes weer de goede kant uit krijgen is nu het devies. Volgende week wacht namelijk Heeswijk, de virtuele koploper in de 2e klasse F. Na deze wedstrijd wacht de winterstop, een moment voor Baardwijk om weer naar Zuid Spanje te vertrekken voor het traditionele trainingskamp.