Baardwijk pakt op karakter 3 punten.

Baardwijk 1 (zon)

Heeswijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

11 december 2016 14:15

Geertsen, L.R.M.

Eindelijk hebben we afgelopen zondag weer eens een Baardwijk gezien zoals iedereen dat graag wil zien. De wedstrijd tegen de virtuele koploper Heeswijk werd begonnen met het missen van maar liefst 5 basisspelers.

Deze moesten verstek laten gaan door blessures en/of schorsingen, maar gedurende de wedstrijd was hier weinig of niets van te merken. Moet wel gezegd worden dat Heeswijk het betere voetbalspel liet zien maar duidelijk ten onder ging aan het karakter, werklust en teamgeest bij Baardwijk. Over en weer waren wel enkele kansen, aan beide zijden werd een bal van de doellijn gehaald door een verdediger en Baardwijk veerde op toen Giovanie Andjole door de keeper onderuit werd gegleden binnen de beruchte 16 meterlijnen. De, overigens zeer goed leidende, scheidsrechter Geertsen uit Best, zag hier geen strafschop in. Het spel bleef snel op en neer golven waarbij elke doelpoging van Heeswijk in de kiem gesmoord werd door de als een huis staande verdediging en weer erg goed keepende Patrick Coenen. In de 75e minuut viel een bal over de verdediging van Heeswijk in de voeten van Giovanie Andjole, deze twijfelde geen moment en trapte de bal vanuit een schijnbaar onmogelijke hoek, loeihard in de korte hoek. De keeper van Heeswijk heeft de bal waarschijnlijk alleen maar  horen suizen, Het doelpunt werd gevierd als een overwinning, maar er moest nog 15 minuten gespeeld worden. Heeswijk zette alles op alles om nog een punt te behalen. Baardwijk gaf echter geen krimp en werkte als leeuwen om de overwinning in eigen huis te houden. Na het eindsignaal brak de vreugde bij de moegestreden spelers en staf pas echt los. Helaas voor Baardwijk waren de uitslagen in de overige wedstrijden minder gunstig, de nummers 6 t/m 12 wisten hun wedstrijd namelijk ook te winnen. Baardwijk gaat toch met 18 punten en een fijn gevoel de winterstop in, waar bij men in de 1e week van januari voor 8 dagen weer vertrekt naar Spanje alwaar het inmiddels traditionele trainingskamp op de agenda staat. Komt Baardwijk uit de winterstop zoals afgelopen jaren mag men gaan genieten van lijfsbehoud in de 2e klasse. Zover is het echter nog niet, er volgen nog 13 wedstrijden.

Foto’s van de wedstrijd zijn te zien op www.flickr.com/vvbaardwijk/albums