Baardwijk toont veerkracht na 2-0 achterstand.

HRC'14 VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

4 september 2016 12:00

Zondag 4 september stond de eerste competitiewedstrijd op het programma,uit naar HRC 14. Vorig seizoen hadden we 4 punten gepakt tegen deze taaie tegenstander. Baardwijk starten voortvarend aan de wedstrijd en zette de thuisploeg vast op hun eigen helft. Na wat redelijke kansen voor Baardwijk was het plotseling 1-0 voor de thuisploeg. Slecht verdedigen werd door de spits van HRC afgestraft,en even later was het wederom de thuisploeg die de 2-0 op het scorebord zette. Bijna werd het ook nog 3-0,gelukkig voor Baardwijk ging het schot voorlangs. Ruststand 2-0. Na een gedwongen wissel van Sanne voor Lisa begonnen we vol goede moed aan de tweede helft,we waren er van overtuigd dat de wedstrijd nog niet was beslist. Na ongeveer 20 minuten was het Baardwijk dat terug kwam in de wedstrijd. Na een goed genomen hoekschop was het Nikki die in de scrimmage de aansluitingstreffer binnen schoot. Baardwijk ging nog aanvallende spelen met het doorschuiven van Daisy. Met wat geluk kon HRC de paar geweldige kansen die het kreeg niet verzilveren,mede dankzij de lat en een paar goede reddingen van onze uitblinkende keepster Patricia. Ongeveer 10 minuten voor tijd was het een zelfde situatie voor het doel van HRC. Een voorzet werd niet weggewerkt,en wederom was het Nikki die de bal binnen schoot. Na nog wat hachelijke momenten voor het doel van Baardwijk was het eindelijk tijd,en blies de goed leidende scheidsrechter voor het einde. Over de hele wedstrijd wel een terechte uitslag. Misschien dat HRC iets meer recht had op de overwinning,maar ook zij konden wel leven met het resultaat. Ondanks de achterstand bij rust toch karakter getoond door Baardwijk,en op basis daarvan is het punt verdiend. Allemaal hard gewerkt en blijven knokken voor een goed resultaat wordt dan toch beloond. Komend weekend spelen we niet ivm.de 80 van de Langstraat,op 18 september staat de thuiswedstrijd tegen SEP op het programma. Bij deze wens ik namens het hele team Esma,Yvonne en Natasja succes met hun zwangerschap,we hopen dat alles goed gaat en dat jullie snel weer terug zijn.