Dik verdiende overwinning Baardwijk VR1

SC 't Zand VR2 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

11 september 2016 10:00

Zondag stond de wedstrijd tegen 't Zand Vr2 op het programma.
Baardwijk wilde deze wedstrijd verzetten i.v.m. de 80 van de Langstraat, maar de tegenstander wilde hier niet aan mee werken. Door het gemis van 3 basisspeelsters, Nikki, Danisha en Caroline, waren we genoodzaakt om een beroep te doen op onze B-meiden. Met wat kleine aanpassingen werd er om 10 uur begonnen aan de wedstrijd. Het eerste kwartier was duidelijk dat Baardwijk zocht naar het juiste ritme. ' t Zand combineerde makkelijker wat leidde tot een paar goede kansen, deze werden echter door goed verdedigen en wederom een goede keepster verijdeld. Baardwijk kreeg meer grip op de wedstrijd, en na een half uur was het Kelly die vanaf ongeveer 25 meter een vrije trap prachtig binnenschoot.Op dat moment een verdiende voorsprong. Baardwijk kreeg nog een paar goede kansen, maar de spitsen hadden hun vizier niet op scherp staan. Ruststand 1-0. Tweede helft werd begonnen met Liza Boom voor de geblesseerde Lisa Brouwers. Baardwijk was de betere ploeg, wat na ongeveer een kwartier leidde tot weer een vrije trap van Kelly. Deze als voorzet bedoelde inzet viel binnen in de verre hoek, op dat moment de verdiende 2-0 voorsprong. Baardwijk domineerde de wedstrijd, het wachten was op meer doelpunten. Amani kwam voor de moegestreden Angelie, en binnen een paar minuten was het Amani die met een mooie lob op schitterende wijze de 3-0 binnenschoot. De wedstrijd was wel gespeeld, al kon 't Zand nog wel iets terugdoen met een afstandschot. Baardwijk wisselde nog een keertje, Kayleigh kwam voor de moegestreden Nikki in het veld. Vlak voor tijd werd het nog 4-1 door een goede aanval door het midden, deze werd door de hardwerkende Sanne goed omgezet in een mooi doelpunt. Gewoon een dik verdiende overwinning voor Baardwijk, ondanks de diverse omzettingen een prima overwinning. B-meiden bedankt, Noa en Nikki geweldig gespeeld in de basis,en Amani en Kayleigh geweldig goed ingevallen. Allemaal weer hard gewerkt, het gaat de goede kant op. Volgende week weer thuis, dan tegen SEP. Publiek ook weer bedankt voor de steun.Tot volgende week in hetzelfde theater aan de Akkerlaan.