Baardwijk VR1 spelen gelijk!

Baardwijk VR1

SEP VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

18 september 2016 10:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen het Delftse Sep op het programma. Om 10 uur werd er begonnen aan deze wedstrijd. Vorig seizoen was al gebleken dat dit een pittige tegenstander is. Na wat voorzichtig aftasten was het Baardwijk wat het initiatief naam, en de beter voetballende ploeg was. Met mooie aanvallen werden er enkele goede kansen gecreëerd, echter werden deze door de speelsters van Baardwijk niet op waarde ingeschat. Ruststand was 0-0, er had meer ingezeten voor de thuisploeg. Na rust eenzelfde spelbeeld, Baardwijk combineerde naar hartenlust, Sep kwam er eigenlijk niet aan te pas. Helaas zat er vandaag een engeltje op de lat bij de tegenstander, 2 keer belande een vrije trap van Kelly erop. Het zat vandaag echt niet mee. Vlak voor tijd trad er een voor Baardwijk vervelende voetbalwet in werking. Als je zelf niet scoort valt het doelpunt aan de andere kant,zo ook vandaag. Een van de weinige keren dat Sep op onze helft verscheen was het plotseling 0-1. Met nog ongeveer 3 minuten op de klok keek Baardwijk tegen een volkomen onterechte achterstand aan. Toch kregen we waar we recht op hadden. Een achterbal werd door de keepster van Sep bij Daisy op haar hoofd gedeponeerd,en vanaf een meter of 18 viel de bal via de binnenkant van de paal alsnog binnen, en werd de eindstand bepaald op 1-1. Baardwijk deed zichzelf vandaag tekort,maar als je zelf de kansen niet benut kan dit een keer gebeuren. Wel heel erg goed gespeeld, als we zo blijven spelen komen de punten vanzelf. Ook allemaal weer gewoon keihard gewerkt, iedereen is bereid een stapje extra te zetten voor elkaar. Volgende week de verste uitwedstrijd naar Hazerswoude-Rijndijk, voor de wedstrijd tegen het ons totaal onbekende Bernardus, waar we weer gaan proberen de stijgende lijn vast te houden. Allemaal goed gespeeld en keihard gewerkt. Vandaag was tevens de wedstrijd dat Chayenna haar rentree maakte, na bijna 11 maanden blessureleed kon ze eindelijk weer meedoen. Was weliswaar maar 20 minuten,maar iedereen is blij dat ze er weer bij is.