Baardwijk VR1 verliest van Bernardus VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

25 september 2016 14:30

Lamers, A.J.

Zondag hadden we de verste uitwedstrijd van het seizoen op het programma tegen Bernardus uit Hazerswoude Rijndijk, een reis van iets meer dan 100 kilometer. Om half 3 werd er begonnen aan de wedstrijd tegen de promovendus. Na een voorzichtig begin van beide zijden was het Baardwijk dat iets beter in de wedstrijd kwam. Veel gevaar bracht dat niet, de wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld. Als er al iets gebeurd richting het doel van de tegenstander, ging automatisch de vlag van de grensrechter de lucht in, wat steevast werd beloond door de warrig leidende KNVB scheidsrechter met een fluitsignaal. Verschillende gevallen van geen buitenspel werden zo om zeep geholpen, zelf opletten was voor de leidsman helaas geen optie. Toch kwam Baardwijk op voorsprong. Een snel genomen vrije schop op de middenlijn van Kelly kwam terecht bij Caroline, die de bal goed controleerde en beheerst binnen schoot. Daarna was het Bernardus dat begon aan te dringen, mede door hulp van de scheidsrechter die elk twijfelgeval in het voordeel van de thuisploeg gaf. Baardwijk hield echter eenvoudig stand, mede door het goede spel van onze achterhoede onder aanvoering van Ellen. Twee minuten voor de rust kreeg Baardwijk een vrije schop aan de zijkant van het strafschopgebied van de tegenstander. Deze werd prachtig binnengeschoten door Kelly, iedereen was van mening dat dit een zuiver doelpunt was, ook de tegenstander. Echter een persoon had eigen spelregels, en keurde dit 100% zuivere doelpunt af. Volgens de beste man mag er niemand in de buurt staan van de keepster, buiten de scheidsrechter had niemand nog gehoord van deze nieuwe spelregel. Ruststand was dus 1-0, en geen 2-0 voor Baardwijk. Tweede helft werd begonnen mat Daisy voor de zieke Nikki, en Liza kwam voor Chayenna die maar een halve wedstrijd mocht spelen ivm haar herstel. Het spelbeeld veranderde niet veel, de wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld. Na een klein kwartier kreeg Bernardus een vrije trap op ongeveer 30 meter van het doel van Baardwijk. Gedragen door de wind werd deze onhoudbaar binnen geschoten, en 10 minuten later kwam Bernardus zelfs op voorsprong door een niet goed verwerkte bal in de achterhoede van Baardwijk. Hierna nam Baardwijk weer het heft in handen en kreeg het een paar hele grote kansen door Caroline, echter de paal en slecht schieten verhinderde de verdiende gelijkmaker. Die kwam echter wel. Een hoge voorzet werd door Nikki onberispelijk binnengekopt. We gingen daarna voor de volle winst, maar het was Bernardus dat de winst pakte in de slotfase. Een onterechte vrije schop werd er gegeven, en deze werd van dichtbij omgezet in de 3-2 voorsprong, wat de eerste nederlaag betekende voor de ploeg uit Waalwijk. Het zat vandaag niet mee, maar ondanks de slechte KNVB scheidsrechter en een grensrechter die dacht dat het vlaggetjesdag was, moeten we ook de hand in eigen boezem steken. We krijgen erg veel kansen, vandaag tegen Bernardus en vorige week tegen SEP laten we deze onbenut. In de tweede klasse wordt je hier altijd op afgerekend. We spelen echter iedere week gewoon goed, dus het kan niet uitblijven dat we punten gaan halen. Volgende week spelen we wederom uit, deze keer gaat de reis naar Alphen voor de wedstrijd tegen het nog ongeslagen Viola. Met het vertoonde spel en het creëren van kansen gaat het een keer wel uitvallen in ons voordeel, we blijven het volste vertrouwen houden.