Baardwijk verspeeld voor derde keer op rij onnodig punten.

Viola VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

2 oktober 2016 10:00

Zondag was het de uitwedstrijd richting Alphen, nabij Baarle-Nassau, tegen Viola dat na 3 wedstrijden nog steeds zonder puntverlies was. Tevens is Viola een van de gezelligste en meest gastvrije clubs bij ons in de afdeling, altijd gezellig om er tegen te spelen.Om 10 uur werd er begonnen aan de wedstrijd. Na voorzichtig aftasten, was het Baardwijk dat het heft stevig in handen nam. De gevaarlijke spits van de tegenpartij lag aan de ketting bij de zeer goed spelende Chayenna, en Baardwijk viel naar hartelust aan. Viola kwam maar sporadisch in de buurt van het strafschopgebied van de geel-zwarte formatie, maar de ijzersterk spelende achterhoede onder leiding van Daisy en de al eerder genoemde Chayenna gaf geen krimp. Het wachten was op een treffer van Baardwijk. Die kwam er ook,en wat voor een. Vanaf een meter of 25 was het Kelly die met een geweldige pegel de keeper van de thuisploeg kansloos liet, een geweldig doelpunt, en op dat moment dik en dik verdiend. Verder gebeurde er niet meer zoveel, zodat de terechte ruststand 1-0 in het voordeel was voor een erg goed spelend Baardwijk. Na de rust met Liza voor de nog steeds aan haar volledige herstel werkende Chayenna, en Caroline voor de moegestreden Angelie werd er begonnen aan het tweede bedrijf. Zoals in de afgelopen twee wedstrijden was het Baardwijk dat het beste van het spel bleef houden, maar kwam Viola uit het niets toch op gelijke hoogte. Een afgeslagen hoekschop werd door Baardwijk in tweede instantie niet goed verwerkt waardoor de rechtsbuiten van Viola een voorzet wilde geven, deze helemaal verkeerd raakte, waardoor keepster Patricia werd verrast in de korte hoek. Baardwijk was hierdoor echter nauwelijks van slag en ging weer verder op dezelfde voet als voor de rust. Na wat kleine gemiste kansjes kwamen we toch weer op voorsprong. Een voorzet werd in eerste instantie half geraakt, maar in tweede instantie toch binnen geschoten door weer Kelly. Weer een terechte voorsprong gezien het spelbeeld. Baardwijk kreeg daarna nog een paar grote kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, maar wederom werd dit nagelaten. En natuurlijk was het bij de eerste kans die Viola kreeg in de tweede helft gelijk weer raak. De verder geheel onzichtbare spits van de thuisploeg kreeg plotseling de bal voor haar voeten,en schoot deze snoeihard raak. Patricia zat er nog wel aan, maar het leed was alweer geleden. Danisha kwam nog in het veld voor de licht aangeslagen Kelly, maar verder dan wat kleine speldeprikjes kwamen we niet meer. Na 90 minuten floot de zeer goed leidende clubscheidsrechter af, de 2-2 werd door Viola gezien als een overwinning Baardwijk bleef achter met een kater. Wederom had er meer in gezeten, 7 verliespunten in de laatste 3 wedstrijden is geheel onnodig geweest, gezien het vertoonde spel. Iets meer scherpte en instelling van sommige speelsters had ons zeker meer punten opgeleverd, en hadden we gewoon hoger gestaan dan op de achtste plaats. Volgende week spelen we weer thuis tegen het gepromoveerde Gilze, een wedstrijd die we wederom ingaan om te winnen, hopelijk worden de kansen dan wel beter benut, en pakken we wel een keer de volle buit.