Baardwijk VR1 verliest van Gilze VR1

Gilze VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

9 oktober 2016 10:00

Afgelopen zondag stond voor Baardwijk de thuiswedstrijd tegen Gilze op het programma. Gilze is afgelopen seizoen kampioen geworden, en beschikt over een  jonge ploeg. Het verschil op de ranglijst was tot vandaag 2 punten in het voordeel van de thuisploeg, dus een overwinning zou betekenen dat Baardwijk wat meer afstand kon nemen van de onderste regionen. Om 10 uur werd er begonnen aan deze voor beide ploegen belangrijke wedstrijd. De wedstrijd begon zeer slecht van de zijde van Baardwijk, binnen 3 minuten was het Gilze dat 2 levensgrote kansen om zeep hielp. Daarna werden we wakker en kwamen we beter in de wedstrijd. Er werd zoals de afgelopen steeds het geval was goed gevoetbald door de thuisploeg, en er werden weer genoeg kansen gecreëerd. Maar helaas waren het de bezoekers die met 2 snelle counters op een 0-2 voorsprong stonden binnen het half uur. Het was hetzelfde beeld als de afgelopen wedstrijden, Baardwijk dat het spel maakte en 5-6 grote kansen miste, en een tegenstander die uit 3 kansen 2 doelpunten maakte. Na een gemiste hele grote kans voor Nikki gingen we de rust in met een achterstand die we alleen onszelf konden verwijten. Kansen benutten lukt momenteel gewoon niet. De tweede helft werd er furieus gestart door de thuisploeg, na weer enkele goede kansen te hebben gemist, was het Audrey die de aansluitingstreffer scoorde. Baardwijk schakelde nog een tandje bij, en kreeg verschillende mogelijkheden op de gelijkmaker, helaas was het bij de eerste de beste counter Gilze dat de marge weer op 2 doelpunten zette. Baardwijk bleef het toch proberen, echter zoals uit de vorige wedstrijden al bleek, missen we een spits die wel raad weet met de talrijke kansen die we iedere week weer krijgen. We spelen iedere week beter als onze tegenstanders, maar steeds staan we weer met lege handen, waardoor we nu in de onderste regionen verkeren. Dat is een positie waar we niet hoeven te staan gezien het vertoonde spel van de afgelopen weken, alleen zit het gewoon even niet mee. Echter blijven we wel doorgaan op deze voet wat betreft het vertoonde spel, dan komen de doelpunten hopelijk vanzelf weer. De komende 2 weken zijn we vrij, 30 oktober spelen we weer thuis tegen Floreant uit Boskoop, waartegen we weer gaan proberen de stijgende lijn te pakken, en de punten in Waalwijk te houden.

Foto's van de wedstrijd